اقدام ارزشمند دولت سیزدهم در راه اندازی آزمایش غربالگری مولکولی

بیرجند-مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: آزمایش غربالگری مولکولی و روش NAT آرزوی ۲۰ ساله ای است که در دولت سیزدهم محقق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی جمالی عصر یکشنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با راه اندازی آزمایش غربالگری مولکولی عوامل ویروسی همچون ایدز در کمتر از سه یا چهار روز تشخیص داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه صد درصد نیازهای خونی و فرآورده‌های خونی کشور تأمین شده و هیچ کمبودی نداریم، بیان کرد: ذخایر خون کشور را از میانگین چهار روز به هشت روز رسانده ایم.

جمالی با بیان اینکه سازمان انتقال خون سالانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مراجعه کننده دارد، ادامه داد: سال گذشته در کشور ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر خون اهدا کردند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان انتقال خون با جمعیتی در ارتباط است که به عنوان افراد اهدا کننده خون و نجات دهنده جان سایر انسان‌ها بهترین انسان‌های روی زمین هستند، گفت: اهدا کنندگان خون سرداران گمنام و کارمندان انتقال خون سربازان عرصه سلامت هستند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران بیان کرد: در هر سال سه و نیم میلیون واحد خون و فرآورده در سطح مراکز درمانی کشور استفاده می‌شود.

جمالی در زمینه کمبود نیرو در سازمان انتقال خون کشور، ادامه داد: اهدای خون یک کار خیر و بشردوستانه است و وظیفه داریم در کل کشور شرایط اهدای خون را فراهم کنیم و در خراسان جنوبی هم در زمینه تجهیز مراکز آمادگی داریم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ذخایر خونی کشور متوسط بالای هشت روز است در حالی که در دولت‌های گذشته سه و چهار روز بیشتر نبود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران یادآور شد: در حادثه تروریستی کرمان ذخایر خونی خود استان جوابگو بود هرچند ما از سایر استان‌ها هم ذخایر خونی O منفی ارسال کردیم.

جمالی با بیان اینکه تمام مراکز خون گیری کشور را در راستای بررسی مشکلات به صورت میدانی مورد بازدید قرار می‌دهیم، بیان کرد: استفاده از کیسه‌های خون فیلتردار با حمایت دولت سیزدهم افزایش یافته است.

رئیس سازمان انتقال خون کشور یادآور شد: شاخص‌های اهدای خون در ایران مانند کشورهای پیشرفته است و در سال گذشته هم از این حیث، رتبه برتر آسیا را به دست آوردیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=14325

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان