۳۰۷ هزار تن محصولات کشاورزی طی دو سال در مازندران خریداری شد

ساری- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از خرید ۳۰۷ هزار تن انواع کالا و محصولات کشاورزی در قالب خرید تضمینی طی دو سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد شامگاه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران دو رسالت ویژه در بحث تأمین کالاهای اساسی و ذخایر استراتژیک کالاها بر عهده دارد، گفت: تأمین معیشت جامعه یک امر اجتناب ناپذیر و ضروری است و بر این اساس بیشترین اهتمام همه بخش‌ها بر این است که به نحوی صورت گیرد تا کمترین خسارت را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی محصولات کشاورزی وظایف مهمی است که در وظایف شرکت بازرگانی ایران گنجانده شده است، افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۳۰۷ هزار تن کالا را از بخش کشاورزی در سطح استان خریداری کردیم و آنچه که مازاد نیاز بر کشاورزان بوده در قالب خرید تضمینی انجام شده است‌.

وفایی نژاد با عنوان اینکه ۴ هزار میلیارد تومان پرداخت مطالبات کشاورزان را در بخش خرید داشتیم، تصریح کرد: مانده برنج کشاورزان از سال ۱۴۰۱ در بخش برنج‌های پر محصول بوده که ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن از برنج سال گذشته از کشاورزان با اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان خریداری شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اظهار به اینکه در مازندران ۲ کشت را برای اولین بار مدیریت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: گندم به عنوان کالای مهم و استراتژیک برای دولت بسیار حائز اهمیت بوده و کلزا جز ضروریاتی است که وابستگی کشور به آن ملموس است.

این مسئول با اعلام اینکه بیش از ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های زیر کشت مازندران به کشت قراردادی اختصاص پیدا کردند، تاکید کرد: ۵ هزار کشاورز در این طرح مشارکت کردند و دولت با اجرای کشت قراردادی، زمینه بهره وری بیشتر را از بحث کشت محصولات کشاورزی در دستور کار قرار دهد.

وی خرید گندم را بسیار حائز اهمیت دانست و اعلام کرد: استان مازندران به دلیل شرایط جوی که دارد در زمان برداشت با بحث گندم رطوبت بالا و غیر استاندارد مواجه شده که منجر به ضرر و زیان می‌شود و امسال در یک اقدام نادر، بیش از ۳۰ هزار تن گندم بالادست ما مدیریت و خریداری شد.

وفایی نژاد با اشاره به اینکه گندم، آرد و نان در سبد خانوار به عنوان یک کالای استراتژیک است، گفت: ۴۵۰ هزار تن سالانه مصرف گندم داریم و ۳۸۵ هزار تن باید تولید آرد داشته باشیم که بتوانیم واحدهای خبازی را پوشش دهیم.

وی افزود: ۲۵ درصد از نیاز گندم مازندران در داخل استان تأمین و ۷۵ درصد آن باید از سایر مبادی تأمین شود.

وفایی نژاد خاطرنشان کرد: در دوسال گذشته سیاست و راهبرد دولت بر اینکه بتواند در بحث انتقال واردات از جنوب به شمال و استفاده از ظرفیت‌های حوزه خزر به عنوان تأمین کالاهای اساسی در سیاست‌های دولت قرار گیرد از محدود زمان‌هایی بوده که چنین اقدامی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۸۰۰ هزار تن دوکالای اساسی استراتژیک تأمین نیاز جامعه را از بنادر شمالی داشته باشیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=18526

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان