سگ رباتیک نیروی نظامی چین شد

چین طی یک تمرین نظامی سگ رباتیکی را در کامبوج نمایش داد که از راه دور کنترل می شد و همچنین یک مسلسل روی آن سوار شده بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، چین طی یک تمرین نظامی ۱۵ روزه در کامبوج سگ های رباتیک مجهز به اسلحه خود را نمایش داد. علاوه بر آن چین دیگر وسایل نقلیه بی سرنشین را برای پرسنل نظامی کامبوج نمایش داد.

در این تمرین حدود ۲ هزار نیروی نظامی شرکت کردند که ۷۶۰ نفر از آنها چینی بودند. تمرین ها در یک واحد آموزشی دورافتاده در ایالت سیهانوک انجام شد. طی این تمرین که «اژدهای طلایی» نام گرفت، ۱۴ کشتی جنگی، هلی کوپتر و حدود ۷۰ وسیله نقلیه زرهی و تانک شرکت کردند.

آموزش شامل تمرین تیراندازی، آموزش ضد تروریسم و کمک های انسانی و نجات بود اما جدای از تمام این رویدادها، هایلایت عملیات وجود چند ابزار خودکار چینی بود.

ستاره این عملیات سگ های رباتیک مسلح چین بودند. روی این ابزارهای رباتیک ۴ پا که از راه دور به وسیله سربازان راهبری می شدند، مسلسل سوار شده بود. هرچند این ابزارها به طور زنده آزمایش نشدند اما چین قابلیت حرکت آنها را به نمایش گذاشت.

کامبوج یکی از هم پیمانان قدرتمند چین است و میلیاردها دلار سرمایه گذاری از این کشور دریافت می کند. این درحالی است که دولت آمریکا بیش از پیش نگران آن است که دولت چین از مقرهای دریایی کامبوج برای گسترش نفوذ در منطقه استفاده کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=33428

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان