کاهش ۲.۹ درصدی قیمت آپارتمان در «تهران»

آذر ماه ١۴٠٢ شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٢٧۴, ۴ رسیده است که نسبت به ماه قبل (٢٨٢.۵)، ٢.٩ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس مرکز آمار در آذر ماه ١۴٠٢ شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٢٧۴, ۴ رسیده است که نسبت به ماه قبل (٢٨٢.۵)، ٢.٩ درصد کاهش داشته است. در آذر ماه ١۴٠٢ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ٢, ٩- درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (١.۵درصد)، ۴.۴ واحد درصد کاهش داشته است.

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در آذر ماه ١۴٠٢ تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۵٧, ۵ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (۶٨.٧ درصد) ١١.٢ واحد درصد کاهش داشته است.

نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم سالانه آذر ماه ١۴٠٢ آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٨۵, ٧ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٨۶.٣ درصد)، ٠.۶ واحد درصد کاهش داشته است.

در آذر ماه ۱۴۰۲ متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در شهر تهران به ترتیب ۸۰۲۹۸۶ و ۷۵۹,۲۳۰ هزار ریال رسیده است. در این ماه منطقه ۱ تهران با متوسط وزنی قیمت ۱,۵۷۱,۰۶۳ هزار ریال بیشترین و منطقه ۱۹ با متوسط وزنی قیمت ۴۰۸,۳۹۱ هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده است.

کاهش ۲.۹ درصدی قیمت آپارتمان در «تهران»

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=14836

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان