بیش از ۴۰۰ هزار فلسطینی در گرسنگی واقعی زندگی می‌کنند

مدیرکل دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد که ۴۰۰ هزار نفر از ساکنان این باریکه با گرسنگی واقعی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اسماعیل الثوابته مدیرکل دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد که استان «شمال» نوار غزه با گرسنگی واقعی روبرو است.

الثوابته تاکید کرد: بیش از ۴۰۰ هزار فلسطینی در غزه با گرسنگی واقعی روزگار را سپری می‌کنند. بیش از ۲۰ بیماری گوناگون در میان آوارگان شیوع پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه با اشاره به لزوم بازگشایی کامل گذرگاه رفح گفت: از برادرانمان در مصر می‌خواهیم که گذرگاه رفح را باز کنند.

الثوابته افزود: بیش از ۹ هزار نفر به دلیل نبود مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی به شهادت رسیدند. جنگنده‌های رژیم اشغالگر بیش از ۵ مرکز نگهداری آوارگان را بمباران کردند. اوضاع انسانی در غزه فاجعه‌بار است.

از سوی دیگر هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد: نسبت به سلامتی کادر خود در بیمارستان «امل» و مقر جمعیت هلال احمر در خان‌یونس به شدت نگرانیم.

همچنین هلال احمر فلسطین بیان کرد: از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که فوراً برای حمایت از نیروها و مقرهای ما مداخله کند.

کمی پیش‌تر نیز روان الهمص رئیس بیمارستان «یوسف النجار» واقع در رفح در جنوب نوار غزه از قطع ارتباط کامل با مجتمع بیمارستانی «ناصر» واقع در خان‌یونس از سوی نظامیان اشغالگر ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

الهمص تاکید کرد: امروز پیکر ۱۲ شهید که در نتیجه بمباران خان‌یونس از سوی اشغالگران اسرائیلی به شهادت رسیده بودند به بیمارستان ما منتقل شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=16748

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان