نمی‌توانیم بیماران را برای درمان به خارج از غزه اعزام کنیم

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز حمله به نوار غزه نظام درمان این باریکه را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تاکید کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی از آغاز حمله به این باریکه نظام درمان آن را هدف قرار داده است.

القدره با اشاره به کمبود کمک‌های ورودی به غزه بیان کرد: کمک‌هایی که وارد نوار غزه می‌شود پاسخگوی نیازهای بهداشتی اساسی این باریکه نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تصریح کرد: تلاش می‌کنیم میان زخمی‌ها و بیماران به آن افرادی که امکان نجاتشان وجود دارد اولویت بدهیم.

القدره اعلام کرد: اشغالگران سازوکار خروج بیماران از نوار غزه را تحت کنترل دارند و ما نمی‌توانیم بیماران را برای درمان به بیرون از نوار غزه منتقل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تخریب تأسیسات بهداشتی و درمانی نوار غزه به ویژه در شمال این باریکه تاکید کرد: تلاش داریم تأسیسات بهداشتی و درمانی و خدمات بهداشتی و درمانی واقع در شمال نوار غزه را تا حد امکان حفظ کنیم و نجات بدهیم.

کمی پیش‌تر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ کشتار دیگر را در این باریکه مرتکب شده که طی آن ۱۶۵ نفر شهید و ۲۸۰ نفر هم زخمی شده‌اند.

این وزارتخانه تاکید کرد که به این ترتیب شمار شهیدان غزه از آغاز جنگ به ۲۴۹۲۷ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۶۲۳۸۸ نفر افزایش یافته است. هنوز نزدیک به ۷۰۰۰ نفر نیز زیر آوار هستند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=16459

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان