نمایشگاه قرآن و عترت در حد نیاز جامعه مورد توجه قرار نگرفته است

اصفهان-نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه قرآن و عترت یک موضوع مسبوق به سابقه است که در حد نیاز جامعه به آن پرداخته نشده است.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در غرفه قرآن، عترت رسانه با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اظهار کرد: فعالیت‌های مفیدی که طی سالیان گذشته انجام شده قد و قواره نیاز جامعه اسلامی نبوده است.

وی ادامه داد: قرآن از لحاظ محتوا، مفاهیم درونی و ظاهر و صورت ظرفیت بالایی برای ارائه در یک جامعه اسلامی را دارد، بنابراین باید در اشاعه و ترویج فهم عمیق قرآن همت کرد و آن را یک وظیفه دانست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نمایشگاه قرآن و عترت یک موضوع مسبوق به سابقه است که در حد نیاز جامعه به آن پرداخته نشده است.

وی خاطر نشان کرد: مدارس کشور و کل مجموعه‌های آموزشی و مهارتی باید موضوع فهم عمیق قرآن و ایجاد درون‌مایه‌های که بتواند جامعه را از درون اصلاح کند، به عنوان یک مبنا و اصل بنیادی قرار دهد.

مقتدایی معتقد است که آنچه تاکنون انجام شده در حوزه قرآن ضرورت بوده اما تا رسیدن به حد مطلوب و جایگاه واقعی فاصله بسیار زیادی داریم.

وی با اشاره به اینکه در گذر زمان به اینکه اساس انقلاب بر پایه مفاهیم قرآنی بنا شده است، تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیان نموده که همه قوانین باید منطبق بر اسلام باشد و نباید با قانون اساسی که برآمده از خون بهای شهیدان و رویکردهای قرآنی مغایرت داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید در جای جای قانون اساسی و نگاهی که به زن، خانواده و ابعاد مختلف اجتماع، سبک زندگی و تمدن‌سازی می‌شود از مفاهیم قرآنی وام گرفت.

وی با بیان اینکه عملیاتی کردن مفاهیم قرآنی نیاز به اهتمام ویژه نهادها و سازمان‌ها دارد، گفت: وزارت آموزش و پرورش در این میان مسئولیت عمیق و عظیمی دارد که بخشی از آن مورد غفلت قرار گرفته است و یا وزارت علوم باید برای دانشجویان کشور برنامه‌ریزی‌های عالمانه و مدبرانه داشته باشد.

مقتدایی خاطر نشان کرد: قرآن مفاهیم انسان‌سازی را ارائه می‌کند و برداشت از آنها ضرورت امروز جامعه است و نظام اسلامی در چهل ساله دوم باید فعالیت‌های عظیم قرآنی را بیش از پیش محقق سازد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=24905

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان