آلبانی توافقنامه جنجالی با ایتالیا در مورد مهاجران را تصویب کرد

پارلمان آلبانی روز پنجشنبه توافقنامه جنجالی با ایتالیا را مورد مهاجران غیر قانونی را اتصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های ایتالیایی، پارلمان آلبانی روز پنجشنبه توافقنامه جنجالی با ایتالیا برای میزبانی از دو مرکز نجات مهاجران در خلیج ایتالیا را تصویب کرد.

این توافق که به اکثریت آرای نمایندگان آلبانی نیاز داش و پس از آن تصویب شد که حمایت ۷۷ نماینده از ۱۴۰ نماینده پارلمان آلبانی را به دست آورد، در حالی که مخالفان رأی‌گیری را تحریم کردند.

در رم، جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا از تصویب پارلمان آلبانی برای «توافقنامه همکاری با ایتالیا علیه مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان» ستایش کرد.

ادی راما، نخست وزیر آلبانی در یک گفت و گو در شبکه‌های اجتماعی گفت: «آلبانی شانه به شانه ایتالیا ایستاده است و تصمیم گرفته است به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا عمل کند.»

او افزود که اروپا باید به عنوان یک خانواده یکپارچه در مواجهه با یک چالش خطرناک مهاجران که فراتر از تقسیمات سنتی بین راست و چپ است، متحد شود.

اواخر ماه گذشته، دادگاه قانون اساسی آلبانی این توافق را تصویب کرد و راه را برای رأی گیری در روز پنجشنبه هموار کرد و پس از آن مخالفان از این توافق انتقاد کردند.

غزمین باردی، رهبر اپوزیسیون راستگرا به خبرنگاران گفت: توافق مهاجرت به امنیت ملی، تمامیت ارضی و منافع عمومی آسیب می‌رساند.»

احزاب اپوزیسیون در هر دو کشور چندین بار این توافق و گروه‌های حقوق بشری را محکوم کرده‌اند که منجر به درخواست تجدید نظر علیه آن توسط بالاترین دادگاه آلبانی شده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=21799

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان