مردم از اهمیت طرح‌های جلوگیری از بیابان‌زایی آگاه شوند

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مردم از اهمیت طرح‌های جلوگیری از بیابانزایی آگاه شوند، گفت: اهمیت تاغ و نگهداری از درختان کویری برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی بعد از ظهر شنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل منابع طبیعی استان سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن اشاره به اهمیت تبیین اهمیت طرح‌های بیابان زدایی بیان کرد: باید مردم را در خصوص اهمیت درختان بیابانی نظیر درختان تاغ توجیه کرد.

وی با بیان اینکه این گیاهان و درختان نقش مهمی در استحکام خاک و بیابان‌زدایی دارند، افزود: منابع طبیعی از ظرفیت‌های آموزشی کمک گرفته و مردم از اهمیت طرح‌های جلوگیری از بیابان‌زایی آگاه کند.

امام جمعه سمنان از طرح‌های دولتی برای توسعه فضای سبز به عنوان طرح‌های خوب یاد کرد و گفت: این طرح‌ها نیازمند نگهداری مراقبت و مداومت است.

مطیعی بیان کرد: با توجه به هزینه‌های صورت گرفته برای کاشت صدها هزار درخت در طرح‌های ملی، لازم است وضعیت رسیدگی و آبیاری این درختان به طور مستمر مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی حفظ درختان و منابع طبیعی موجود را مهم‌تر از توسعه فضای سبز دانست و افزود: لازم است اهتمام بیشتری نسبت به حفظ منابع طبیعی موجود صورت گیرد که یکی از آنها افزایش بازرسی‌ها و تشدید نظارت‌ها است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=24165

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان