پکن: اقدامات ما در دریای جنوبی چین قانونی است

پکن در واکنش به نشست ۳ جانبه سران کشورهای آمریکا، فیلیپین و ژاپن اعلام کرد که اقدامات این کشور در دریای جنوبی چین قانونی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای به نشست ۳ جانبه سران کشورهای آمریکا، فیلیپین و ژاپن در واشنگتن واکنش نشان داد.

وزارت خارجه چین اعلام کرد: پکن پس از برگزاری نشست سران کشورهای آمریکا، فیلیپین و ژاپن، بر قانونی‌بودن اقدامات خود در دریای جنوبی چین تاکید می‌کند.

همچنین در ادامه این بیانیه ضمن اشاره به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه آمده است: پکن تاکید می‌کند که واشنگتن را به ایفای نقش سازنده در خصوص تنش‌ها در خاورمیانه تشویق کرده است.

گفتنی است روز گذشته سران آمریکا، فیلیپین و ژاپن در واشنگتن با یکدیگر دیدار کردند. «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا در این دیدار به «فردیناند مارکوس» رییس جمهور فیلیپین و «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن تاکید کرد که تعهد ایالات متحده نسبت به امنیت فیلیپین و ژاپن تزلزل‌ناپذیر است.

بایدن در این نشست در هشداری روشن به پکن گفت: هر حمله‌ای به هواپیماها، کشتی‌ها یا نیروهای مسلح فیلیپین در دریای جنوبی چین منجر به اجرای معاهده دفاع مشترک میان واشنگتن و مانیل خواهد شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=27963

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان