طرح «زندگی با آیه‌ها» سبک جدیدی از قرآن را در جامعه ارایه می دهد

رشت- یک فعال قرآنی با بیان اینکه طرح «زندگی با آیه ها» سبک جدیدی از قرآن را در جامعه ارایه می دهد، گفت: مردم با تدبر بر آیات انتخاب شده، با مفاهیم قرآنی نیز آشنا می‌شوند.

حاج علی نقی فردی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت آیه‌های قرآن کریم در زندگی و سعادت بشر اظهار کرد: قرآن کریم ماندگارترین اثر آسمانی و جاودانه‌ترین پیامی است که خداوند برای سعادت و هدایت بشر بر پیامبر عظیم الشان اسلام نازل کردند.

وی با بیان اینکه درک عظمت قرآن کریم، منوط به معرفت قرآن در تمامی ابعاد است، افزود: شناخت حقایق و معارف غیبی، اسرار و حکم، شرایع و احکام از ابعاد اثرگذار جلوه‌های قرآن کریم است.

قاری پیشکسوت قرآن کریم استان گیلان با اشاره به اینکه فعالیت خود را از دوران جوانی و نوجوانی با شرکت در کلاس‌های استاد حاج محمد صادق صالحی در مسجد کاسه فروشان رشت آغاز کرده است، گفت: برگزاری ختم قرآن خانگی در ماه مبارک رمضان به مدت ۱۷ سال ویژه محله سنگسازی رشت نیز از دیگر افتخارات قرآنی این پیشکسوت قرآن استان گیلان است که ثمرات و برکات فراوانی را متوجه اهالی محل کرده است.

فردی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵ سال از عمر قرآنی خود را صرف آموزش تجوید، روخوانی و روانخوانی و صوت و لحن برای جوانان داشته است، ادامه داد: زندگی در مسیر قرآن سعادت بزرگی است که خداوند به اهل قرآن عنایت دارد از این رو، باید خداوند را شاکر و سپاسگزار بود و از او مسالت کرد که ما را با قرآن زنده بدارد و با قرآن بمیراند.

این فعال قرآنی با تاکید بر اهمیت پویش «زندگی با آیه ها» تصریح کرد: طرح حفظ موضوعی قرآن ذیل موضوع طرح کلی اندیشه اسلامی رهبر معظم انقلاب طراحی شده که به نوعی اعتقادات و باورها را با نگاهی جدید در جامعه ارائه می‌کند و مردم با تدبر بر آیات انتخاب شده، با مفاهیم قرآنی نیز آشنا می‌شوند.

وی افزود: رهبر انقلاب در ١٠ سال گذشته بارها تذکر داده‌اند که حفظ قرآن و حفظ آیات به صورت موضوعی می‌تواند یکی از محل‌های استفاده مستمر مردم کلام الهی باشد بنابراین، این پویش اثر مهمی در زندگی معنوی مردم به ویژه در ماه مبارک رمضان داشته باشد.

قاری پیشکسوت گیلانی با اشاره به اثرگذاری برنامه محفل در ماه مبارک رمضان گفت: خلأ چنین برنامه‌های اثرگذاری محسوس بوده و استمرار این برنامه و همچنین معرفی چهره‌های گمنام قرآنی و جلوه‌های زیبای این مسیر از معجزات قرآنی، رغبت جوانان برای فعالیت در این حوزه را چند برابر می‌کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=27249

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان