شمار موقوفات رضوی هر سال روبه افزایش است

ساری- مدیر توسعه وقف مشارکت های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی با اشاره به عشق و مودت مردم به اهل بیت (ع) گفت: هر سال شمار موقوفات رضوی روبه افزایش است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا اصفری شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به پیشینه وقف و موقوفات درمناطق مختلف کشور از جمله مازندران تصریح کرد: در گرگان قدیم که جزو مازندران بود، شاهد وقف‌هایی برای زائران و در راه ماندگان بودیم و در منطقه سنگتراشان ساری نیز موقوفه‌هایی وجود دارد.

وی با اظهار این که متأسفانه پدیده‌ای به نام اصلاحات ارضی در دوره منحوس پهلوی ایجاد و موقوفات به مردم واگذار شد، گفت: بعد از انقلاب اسلامی با تصویب قانونی، برخی از این موقوفات پس گرفته شد.

وی با بیان این که باید موقوفات در راستای نیت واقف هزینه شود، تصریح کرد: هنوز نتوانستیم بسیاری از اراضی موقوفه را پس گیرید و عوائد آن به وقف برگردد.

حجت الاسلام اصغری با عنوان این که از سال جاری همایش‌هایی در راستای تکریم واقفان برگزار شده است، یادآور شد: در یزد و کرمان، استان‌های غرب کشور و غیره همایش‌هایی برگزار شده است.

مدیر توسعه وقف مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی با بیان این که موقوفات در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت و ارائه خدمات درمانی به نام مبارک حضرت امام رضا (ع) ثبت شده است، گفت: مردم در مناطق مختلف از برکات آن استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: وقف به نام امام رضا (ع) و برای خدمات دهی به مردم انجام و سبب می‌شود تا نام فرد ماندگار شود.

حجت الاسلام اصغری با اظهار این که هر سال با افزایش وقف رضوی مواجه می‌شویم، آن را نشانه عشق و علاقه مردم به اهل بیت (ع) ذکر کرد و گفت: بعد از مشهد مقدس، مازندران و گلستان بیشترین موقوفات رضوی را به خود اختصاص داده اند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=16891

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان