تلاش برای انتقال تجربیات میان هلال احمر ایران و تاجیکستان

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: تعامل امدادی و آموزشی و عملیاتی جمعیت هلال احمر ایران می‌تواند در قالب تفاهم ‎نامه‌ای در اختیار جمعیت هلال‌احمر تاجیکستان قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب سلیمانی، در دیدار با دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تاجیکستان با اشاره به ظرفیت‌های هلال احمر ایران، گفت: ظرفیت‌های هلال احمر ایران بی شمار است، بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر داوطلب جمعیت هلال‌احمر هستند که در زمان وقوع سیل و زلزله، مشغول امدادرسانی و کمک به مردم آسیب دیده هستند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: به عنوان مثال در مراسم اربعین امسال فقط، ۴ هزار پرستار و پزشک داوطلب برای ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین مشغول فعالیت بودند.

سلیمانی گفت: تجارت امدادی و آموزشی و عملیاتی جمعیت هلال احمر ایران می‌تواند در قالب تفاهم ‎نامه‌ای در اختیار جمعیت هلال‌احمر تاجیکستان قرار بگیرد.

وی‬ با اشاره به لزوم همکاری دو کشور، ادامه داد: در این راستا و برای شروع همکاری، تجارب هر دو کشور، در حوزه آموزش جوانان داوطلب و بازگشایی کلینیک درمانی هلال احمر در شهر دوشنبه باید تفاهم‏ نامه ه‎ایی منعقد شود.

گفتنی است، جمعیت هلال‌احمر ایران، در ۱۰ کشور جهان کلینیک توانبخشی و درمانی دارد که در آنجا به افراد نیازمند، خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=16450

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان