راه‌اندازی فاز پایلوت دستگاه جمع‌آوری بطری‌های فلزی و پلاستیکی

با حمایت سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، دستگاه خوددریافت و بخش نخست طرح پایلوت ودیعه‌گذاری بر بطری‌های پلیمری و فلزی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ‌این طرح با حمایت سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در قالب برنامه کانکت از اسفند ۱۴۰۲ تا اسفند ۱۴۰۳ اجرا می‌شود. هدف از این طرح جمع‌آوری بطری‌های یکبار مصرف فلزی و پلاستیکی در سطح دانشگاه با استفاده از مکانیزم‌های مالی ودیعه‌گذاری است.

این طرح پایلوت، اولین طرح بازیافت سیستماتیک بطری در ایران بر مبنای ودیعه خواهد بود و در صورت موفقیت می‌تواند به الگویی برای توسعه این ایده تبدیل شود.

افتتاح فنی دستگاه خوددریافت و آغاز بخش اول طرح پایلوت ودیعه‌گذاری بر بطری‌های پلیمری و فلزی در آیینی در روز پنجشنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۳ در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد و در طی آن تست عملیاتی دستگاه و دریافت بطری‌ها با برچسب جایزه در این برنامه انجام شد و حاضران به بررسی دریافت و فشرده‌سازی بطری‌های پلیمری و فلزی و تحویل رسید حاوی اطلاعات برای تسویه از دستگاه پرداختند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=54940

نظر خود را وارد کنید

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان