پکن از واشنگتن خواست تا آزار و اذیت دانشجویان چینی را متوقف کند

چین از آمریکا خواست تا «آزار و اذیت دانشجویان چینی در ایالات متحده را متوقف کند.»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وانگ شیائوونگ، وزیر امنیت عمومی چین، از همتای آمریکایی خود، آلخاندرو مایورکاس، خواست تا «آزار و اذیت دانشجویان چینی در ایالات متحده را متوقف کند.»

خبرگزاری چینی «شین‌هوا» گزارش داد که «طی گفت‌وگوهایی که دیروز یکشنبه بین دو وزیر در وین برگزار شد، پکن خواست تا از آزار و اذیت و کنترل دانشجویان چینی بدون دلیل جلوگیری شود».

پکن بارها مدعی شده است که «شهروندان چینی با مدارک مسافرتی معتبر در فرودگاه‌های آمریکا مورد بازجویی و اخراج خصمانه قرار می‌گیرند».

ماه گذشته، سفارت پکن در ایالات متحده به مسافران چینی توصیه کرد که از مسافرت در فرودگاه بین المللی واشنگتن دالس اجتناب کنند.

به گفته این آژانس، در جریان دیدار وزیر چینی با همتای آمریکایی خود، وانگ از ایالات متحده خواست که «اطمینان حاصل کند که شهروندان چینی در هنگام ورود با وقار از رفتار منصفانه برخوردار می‌شوند.»

وانگ همچنین از مایورکاس خواست تا «تصمیم ایالات متحده برای قرار دادن چین در فهرست کشورهای عمده ترانزیت یا تولید مواد مخدر را تصحیح کند.»

در بیانیه ایالات متحده در مورد مذاکرات روز یکشنبه آمده است که وانگ و مایورکاس «بحثی صریح و سازنده در مورد اقدامات لازم برای مبارزه با گسترش مواد شیمیایی فنتانیل» داشتند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف همچنین متعهد شدند که در زمینه اجرای قانون، تبادلات فنی دوجانبه بین دانشمندان و سایر کارشناسان و تقویت همکاری‌های چندجانبه به همکاری‌ها ادامه دهند.

در این بیانیه آمده است که واشنگتن و پکن همچنین در مورد گسترش همکاری در زمینه حفاظت از کودکان در برابر استثمار و سو استفاده جنسی آنلاین گفت‌وگو کردند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=21005

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان