کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز توسط مردم خراسان رضوی

مشهد- وزیر کشور گفت: پویش مردمی‌سازی مدیریت مصرف گاز در خراسان رضوی راه‌اندازی شده است که موجب کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز تا امروز در این استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در مراسم تقدیر از مشارکت کنندگان پویش مردمی‌سازی مصرف گاز در مشهد اظهار کرد: در اجرای طرح‌های اجتماعی و اقتصادی مدیریت در مرکز کار اشتباهی بوده و باید مدیریت‌ها در سطح واحدهای استانی و شهرستانی توزیع شود و مدیران در تصمیمات و اجراییات مشارکت داشته باشند.

وزیر کشور افزود: هرگاه مردم در چنین طرح‌هایی دخیل شدند به بهترین نحو آن را اداره کرده و در کنار اداره اقتصاد خانوار به اقتصاد ملی نیز کمک می‌کنند که نتیجه آن جبران کمبودها و ضعف‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: این پویش یکی از کارهای بسیار ارزشمند است که همه مردم را درگیر یک موضوع می‌کند، همه در آن مشارکت دارند و این مشارکت عمومی اصولاً فرهنگ مشارکت در اقتصاد، امور اجتماعی و حتی امور سیاسی را بیشتر خواهد کرد.

وحیدی با تاکید بر اینکه مردمی سازی اقتصاد و فعالیت‌های نیازمند پیش نیازهایی است، تصریح کرد: سال گذشته برای گاز در خراسان رضوی یک مدیریت جهادی توسط شرکت نفت، شرکت گاز و استانداری با توجه به شرایط سخت انجام شد اما متأسفانه این موضوع به درستی تبیین نشده است.

وزیر کشور اضافه کرد: سال گذشته در اروپا ۶۰ هزار نفر بر اثر سرمازدگی جان باختند اما در ایران با وجود همه مسائل یک نفر نیز دچار مشکل نشد و این به دلیل همدلی، هماهنگی و یکپارچگی‌ها رخ داد و امسال آمادگی بیشتری در صورت وجود سرما داریم.

وی با بیان اینکه تمرکز مدیریت در مرکز کار اشتباهی خواهد بود و باید مدیریت‌ها در واحدهای استانی و شهرستانی توزیع شود، افزود: نمی‌توان با مدیریت متمرکز از یک نقطه مسائل را حل کرد و مادامی که انتظار داریم مردم در طرح‌ها مشارکت داشته باشند مدیران محلی و شهرستانی نیز باید در تصمیمات و اجراییات مشارکت داشته باشند.

وحیدی با اشاره به بازدید از شرکت تولیدی صنعتی چسب مشهد و اراده مدیریت آن در راستای توسعه صنعت و کشور گفت: صنعتی که برنامه‌ای برای صادرات، طرح توسعه‌ای و خلاقیت و نوآوری نداشته باشد محکوم به بیراهی است در صورتی که باید صنعت طرح صادرات و توسعه خود را تقویت کند.

وزیرکشور ادامه داد: اگر صنایع تنها ۱۰ درصد از سرمایه فعال خود را در بورس قرار دهند و مردم را در آن طرح شریک کنند سود آن هم برای مردم خواهد بود و هم سرمایه گذار می‌تواند سرمایه گذاری مجددی داشته باشد.

وی تاکید کرد: برخی توسعه را در دریافت تسهیلات می‌دانند اما یک مدیر خلاق می‌تواند از ظرفیت بورس به عنوان یکی از راه‌های توسعه استفاده کند و در این راستا مردم صنعت و منطقه می‌توانند برنده باشند که این همچون زنجیره‌ای متصل است که وجود چنین زنجیره‌هایی در توسعه تأثیر بسزایی دارد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=16186

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان