مشترکات فرهنگی ایران و ازبکستان برای همکاری‌ های دو کشور

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مشترکات فرهنگی و تاریخی ایران و ازبکستان، زمینه مساعدی برای همکاری در زمینه‌های مختلف است.

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، در حاشیه شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک با خانم «تنزیلا ناربایوا» رئیس مجلس ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون رئیس جمهور در این دیدار به تفاهم‌نامه در دست بررسی دو کشور اشاره و از گسترش روابط دو کشور که دارای اشتراکات فرهنگی بسیارند، اظهار خرسندی کرد و گفت: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد توسعه تعاملات بین دو طرف باشیم.

رئیس مجلس ازبکستان در ادامه نشست با ابراز امتنان از دیدار مجدد با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.

وی با اشاره به دیدارهای رؤسای جمهور دو کشور گفت: مشترکات فرهنگی و تاریخی دو کشور زمینه مساعدی برای همکاری در زمینه‌های مختلف است.

وی در خصوص راهکارهای افزایش جمعیت در ازبکستان گفت: در کشورمان از سال ۱۹۹۱ تا سال ۲۰۰۰ رشد جمعیت بالایی داشتیم و اکنون جمعیت ما ۳۷ میلیون است.

وی افزود: اقداماتی نظیر اختصاص مرخصی زایمان تا ۳ سال برای زنان، تخصیص یارانه برای فرزند اول، افزایش تعداد مهد کودک‌ها و مراکز آموزشی کودکان شرایط بسیار خوبی را برای افزایش جمعیت فراهم کرده است.‌

در پایان این دیدار، خزعلی از طرف ازبکستانی دعوت کرد در نمایشگاه دستاوردهای علمی و محصولات جمهوری اسلامی ایران که قرار است در سال آینده در جمهوری اسلامی ایران برگزار شود، شرکت کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=25010

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان