مساله اقتصاد محتوا یک موضوع کاملاً جدی در کشور است

مشهد- رییس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه مساله اقتصاد محتوا یک موضوع کاملاً جدی در کشور است، گفت: قدرت اقتصادی محتوا در دنیا از درآمد نفت کشورها بیشتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدامین آقا میری ظهر پنجشنبه در نخستین جشنواره بین المللی رسانه و فضای مجازی سلمان که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد به اهمیت توجه به فضای مجازی پرداخت و اظهار کرد: قدرت اقتصادی محتوا در دنیا از درآمد نفت کشورها بیشتر است و در این میان اقتصاد بازی از کل درآمد اقتصاد فیلم بیشتر است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی افزود: اقتصادهای که محتوایی هستند به صورت جدی رشد می‌کنند و تأثیر گذار هستند. در شرایط کنونی کشور طراحی درست انجام نمی‌شود و نیازمند تأمین زنجیره است و انتشار در گام بعدی قرار می‌گیرد.

وی به آمار حوزه بازی آمار در کشور اشاره کرد و گفت: ۳۲ میلیون گیمر در ایران وجود دارد که در روز به صورت متوسط ۹۰ دقیقه بازی می‌کنند؛ چرا که برای قشر جوان جذابیت دارد. سوالی که در این میان باید به آن پاسخ داد این است که در کدام رسانه ۹۰ دقیقه افراد حضور دارند و فعال رسانه هستند؟ آمارها را که بررسی می‌کنیم قشر جوان‌تر بیشتر است.

آقامیری افزود: تا ۳۵ سال‌ها آینده یک رشد جدی در حوزه بازی خواهیم داشت؛ از این رو باید تمرکز جدی رو این صنعت داشته باشیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی به تأثیر شبکه‌های اجتماعی در میان آحاد مردم اشاره کرد و گفت: درصد قابل توجه مخاطبین از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند، در گذشته اینستاگرام و تلگرام ترافیک سنگینی وجود داشت اما در حال حاضر حضور مخاطبین در شبکه‌های داخلی به درصدهای قابل توجهی رسیدند؛ از این رو باید به ورود محتوا توجه جدی شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=13752

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان