غلظت آلاینده‌ها در نقاط صنعتی استان سمنان

سمنان- نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که همچنان آلاینده ها در نقاط صنعتی و غربی استان سمنان، کیفیت هوا را کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی امروز و فردا یعنی اواخر آخرین هفته آذرماه سال جاری جو پایدار بر آسمان استان سمنان حاکم است. با توجه به پایداری جو در برخی ساعات افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را به خصوص در غرب و نواحی صنعتی استان شاهد خواهیم بود.

شاخص‌های آلودگی امروز چهارشنبه در شرایط تقریباً ناسالم است به این ترتیب شاخص آلودگی در مرکز استان سمنان، عدد ۸۵ و در گرمسار ۵۴ را نشان می‌دهد. در صورتی که شرایط سالم هوا به لحاظ آلاینده‌ها می‌بایست شاخصی بین صفر تا ۵۰ باشد.

گراف‌های هواشناسی همچنین نشان می‌دهد که تغییرات محسوسی در زمینه دمای هوا طی ۴۸ ساعت آتی در استان سمنان رخ نخواهد داد. سازمان هواشناسی استان سمنان اعلام کرده که احتمال افزایش غبار و آلاینده‌های جوی بویژه در نواحی صنعتی استان وجود دارد.

آسمان سمنان صاف تا سمتی برای است و بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان برای امروز ۱۲ و سه درجه بالای صفر و برای فردا ۱۱ و یک درجه بالای صفر خواهد بود. آسمان شاهرود نیز صاف تا قسمتی ابری است بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود هشت درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر اعلام شده و شرایط در دیگر نقاط استان هم مشابه است.

دامغانی‌ها هم صبح آفتابی را آغاز کرده‌اند بیشینه و کمینه دمای هوای دیار صد دروازه ۱۰ و یک درجه بالای صفر است و این روند یکنواخت تا هفته آتی نیز ادامه خواهد داشت اما به مرور از سه شنبه هفته آینده دمای هوا در دامغان کاسته می‌شود.

بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار ۱۳ و چهار درجه بالای صفر و آسمان صاف تا قسمتی ابری است. برای گرمسار هم به جز آلاینده‌های صنعتی و غلظت آلودگی هوا پدیده دیگری پیش بینی نمی‌شود اما از میانه هفته آتی به مرور هوای گرمسار سردتر می‌شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=11879

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان