شناسایی زود هنگام بازگشت سرطان سینه با استفاده از آزمایش خون جدید

محققان نوعی آزمایش خون جدید را ایجاد کردند که با استفاده از آن می‌توان تا ۳ سال زودتر ریسک بازگشت سرطان سینه را پیش بینی کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آزمایش خون جدید محققان ریسک بازگشت سرطان سینه و ظاهر شدن تومورها در مواردی مانند اسکن‌ها را تا سه سال زودتر پیش بینی می‌کند. با استفاده از این آزمایش خون جدید بیمارانی که پیش از این مشکل سرطان پستان داشتند می‌توانند مقابله موثرتری با این بیماری در آینده داشته باشند.

طبق گزارشی که گاردین در این مورد منتشر کرده است نتایج به دست آمده از یک تحقیق تازه در مورد سرطان نشان می‌دهد با استفاده از یک نمونه برداری شخصی سازی شده از خون بیمار می‌توان نشانه‌های بازگشت سرطان را در مراحل بسیار ابتدایی شناسایی کرد. این آزمایش می‌تواند نیاز به درمان‌های پیشگیرانه در زنان را نیز تشخیص دهد.

به گفته محققان با استفاده از آزمایش خون جدید مقاادیر بسیار اندک دی‌ان‌ای سرطانی در جریان خون نیز قابل شناسایی خواهد بود. تست های بالینی انجام شده با استفاده از این آزمایش نسان می‌دهد حساسیت آن بسیار بالا بوده و می‌تواند ریسک بازگشت سرطان را به صورت کاملاً دقیق سال‌ها و حتی ماه‌ها قبل از شروع نشانه‌های معمول پیش‌بینی کند.

این آزمایش خون توسط محققان مرکز تحقیقات سرطان لندن به نام Breast Cancer Now Toby Robins ابداع شده است. در کارآزمایی این روش محققان توانستند زودتر از گذشته بیمارانی که مریضی آنها دوباره برگشته است را شناسایی کنند. در بین نمونه‌های انتخاب شده میانگین زمان بازگشت این بیماری بین ۱۵ تا ۴۱ ماه بوده است اما این آزمایش توانست طولانی‌ترین مورد را زودتر از زمان مورد نظر پیش‌بینی کند.

دانشمندان قصد دارند در آینده با استفاده از این مطالعه استراتژی‌هایی ایجاد کنند که با استفاده از آن بتوان زودتر از موعد آغاز درمان را شروع کرد. البته تحقیقات مربوط به این مطالعه در مراحل اولیه قرار داشته و در آینده می‌تواند به شکل موثرتری به مبتلایان به این سرطان کمک کند. اغلب سلول‌های سرطانی حتی پس از استفاده از روش‌های درمانی مانند جراحی به مقدار بسیار اندک در بدن بیمار باقی مانده و ممکن است در اسکن‌ها مشاهده نشوند.اما این سلول‌ها حتی پس از سال‌ها درمان اولیه امکان بازگشت خواهند داشت.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=38974

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان