شناخت انواع رنگ مو بر حسب پایه رنگی

یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین تکنیک‌های زیبایی رنگ کردن مو‌ها است. رنگ کردن مو‌ها راهی برای ایجاد تغییر و افزایش زیبایی و جذابیت در افراد و به ویژه بانوان می‌باشد. به همین سبب لازم است که با انواع رنگ مو و نحوه ترکیب آن‌ها آشنایی داشته باشید تا انتخاب مناسب‌تری در رنگ مو داشته باشید. پیش از هر چیز باید با انواع پایه‌های رنگی آشنا شوید که به سری‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند و شما با مطالعه هر سری رنگ می‌توانید رنگ موی متناسب با تناژ پوستی خود را پیدا کنید. در ادامه این مطلب به بررسی انواع رنگ‌ مو و پایه‌های رنگی، مدت زمان ماندگاری انواع رنگ‌ها و بررسی رنگ‌های موقت و دائمی می‌پردازیم.

راهنمای مطالعه  نمایش 

انواع سری رنگ مو

احتمالا شما نیز بارها هنگام خرید رنگ مو حروف انگلیسی بزرگ مانند N ، G، M و… را روی بسته‌های رنگ مشاهده کرده‌اید. این حروف مربوط به انواع سری‌های رنگ مو هستند که هر کدام دارای تناژ رنگی متفاوت و متناسب برای تناژ پوستی به خصوصی می‌باشند. بررسی این برچسب‌ها و دانستن اینکه هر کدام از این حروف مربوط به چه سری از رنگ مو  است گامی اساسی در انتخاب رنگ مو‌ی مناسب می‌باشد. در ادامه این مطلب به بررسی هر کدام از این سری رنگ‌ها می‌پردازیم.

رنگ موی طبیعی سری N

رنگ موی سری طبیعی یا نچرال بهترین انتخاب برای افراد با رنگ پوست سبزه یا گندمی است. این سری از رنگ مو قابلیت پوشش دهی بسیار بالایی دارد و برای رنگ کردن مو‌های سفید نیز بسیار مناسب است و به مو‌ها رنگی نسبتا طبیعی می‌بخشد.

رنگ موی طلایی سری G

رنگ موی طلایی نیز برای پوست‌های سبزه و گندمی مناسب می‌باشد. رنگ موی سری طلایی اغلب دارای تم اصلی زرد و طلایی است و اعداد موجود در کنار حروف نشان دهنده تناژهای مختلف این سری از رنگ مو است. لازم به ذکر است که در این سری از رنگ‌ مو اغلب از دکلره استفاده می‌شود زیرا در صورت عدم استفاده از دکلره در رنگ مو‌های سری طلایی ، مو‌ها ظاهر خوشایندی نخواهند داشت.

رنگ موی قرمز سری R

با استفاده از رنگ موی سری قرمز شما موهایی با رنگ گرم خواهید داشت. این سری از رنگ مو امروزه برای افراد با رنگ پوست روشن و گندمی و سبزه استفاده می‌شود اما برای پوست‌های سبزه مناسب‌تر است. در این سری از رنگ مو مقدار قرمزی بسیار زیاد است و برای داشتن رنگی ملایم تر باید آن را با سایر گروه‌های رنگی ترکیب کرد.

 رنگ موی مات سری M

رنگ موی سری مات نسبت به سری نچرال دارای تناژ‌های تیره‌تری هستند. اگر به دنبال این هستید که مو‌های شما در نور آفتاب نیز تیرگی خود را حفظ کند و با شستشو تغییر زیادی نکند، رنگ موی سری مات می‌تواند برای شما انتخاب بسیار مناسبی باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش ترکیب رنگ مو؛ فوت و فن آرایشگران حرفه‌ای را بیاموزید

 رنگ موی موکا برزیلی سری  W

رنگ موی سری موکا برزیلی نیز دارای تناژ قرمز کمتری نسبت به سری قرمز است و برای همه‌ی پوست‌ها با تناژ‌های مختلف مناسب است. برای مثال رنگ قهوه‌ای سوخته رنگی ازاین سری می‌باشد که برای انواع پوست‌ها با تناژ رنگی روشن و تیره کاربرد دارد.

 رنگ موی دودی سری  C

رنگ موی دودی دارای مقدار اندکی تناژ رنگی بنفش است. این سری از رنگ مو نسبت به بقیه رنگ‌ها تیره‌تر و سرد‌تر می‌باشد. رنگ موی دودی برای پوست‌های روشن و سفید کاربرد دارد. توجه داشته باشید که برای اجرای رنگ‌های دودی حتما باید از دکلره استفاده کنید تا نتیجه‌ی خوبی را به دنبال داشته باشد.

 رنگ موی خاکستری سری A

در رنگ موی خاکستری برخلاف سری مات از رنگ آبی به جای رنگ سبز استفاده شده است. بنابراین رنگ‌های خاکستری را می‌توان جزء دسته رنگ‌های سرد دانست. رنگ موی سری خاکستری اغلب برای افراد با پوست‌هایی با تناژ رنگی روشن مناسب می‌باشد.

سخن پایانی

رنگ کردن مو‌ها امروزه در سراسر جهان به یکی از تکنیک‌های محبوب در دنیای آرایشی و زیبایی بدل شده است. رنگ کردن موها باعث ایجاد تغییرات بسیاری در چهره و جذابیت ظاهری و به دنبال آن افزایش اعتماد به نفس در افراد می‌شود. برای بهره‌مندی از این تغییرات باید با انواع رنگ مو و ماندگاری هر یک از آن‌ها آشنایی داشته باشید . این کار به شما کمک می‌کند که با شناسایی رنگ موی متناسب با چهره و رنگ پوست خود جلوه‌ای زیبا و خاص به چهره‌ی خود ببخشید. زیرا داشتن موهای زیبا و آراسته باعث ایجاد ظاهری جذاب و دلنشین می‌گردد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=21332

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان