شجاعت اوکراینی‌ها تمام نمی‌شود اما مهمات‌شان روبه‌اتمام است!

دبیرکل ناتو می‌گوید که اعضای این ائتلاف هنوز درباره ساختار کمک آتی به اوکراین تصمیم نگرفته‌اند اما برنامه‌ریزی برای این کمک را آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن‌پست، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو باردیگر با این ادعا که کمک ناتو به اوکراین، این ائتلاف را به یک طرف جنگ تبدیل نمی‌کند، گفت که کمک‌های آتی به کی‌یف پایدارتر خواهد بود.

استولتنبرگ گفت: تمام اعضا با لزوم حمایت از اوکراین در برهه حساس کنونی موافق هستند و دراین‌باره وحدت وجود دارد. مردم اوکراین با مهارت و شجاعت به دفاع از کشورشان ادامه می‌دهند. شجاعت آنها تمام نشدنی نیست بلکه مهمات‌شان رو به اتمام است.

وی افزود: باید کمک‌ها را افزایش داده و اطمینان حاصل کنیم که حمایت‌مان تردیدناپذیر است. در حال کار روی روند ایجاد چهارچوب حمایتی از اوکراین هستیم که منسجم و پایدار و نهادینه‌ باشد. چهارچوبی که برپایه آن، کمتر به کمک‌های داوطلبانه کوتاه‌مدت وابسته و بیشتر به کمک‌های طولانی‌مدت و الزام‌آور ناتو وابسته باشد.

وی در ادامه با تکرار ادعاها مبنی بر اینکه کمک نظامی به اوکراین، ناتو را به یک طرف جنگ بدل نمی‌کند، اضافه کرد: ناتو یک ائتلاف دفاعی است و یک ائتلاف دفاعی باقی می‌ماند(!) باید این موضوع را به یاد داشته باشیم که این جنگی و تجاوزی است که روسیه علیه یک کشور دیگر و مغایر قوانین بین‌المللی به‌راه انداخته است. و اوکراین مطابق قوانین بین‌المللی حق دفاع از خود را دارد.

دبیرکل ناتو در ادامه با طرح دوباره ادعای غرب درباره کمک ایران، چین و کره شمالی به روسیه، مدعی شد: همزمان با همکاری فزاینده قدرت‌های استبدادی، مهم است که کشورهای هم‌نظر سراسر جهان در کنار یکدیگر ایستاده و از نظم جهانی که نه بر زور بلکه بر حاکمیت قانون مبتنی است، دفاع کنند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=26793

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان