شب زنده داری در شب‌های قدر از سیره اهل بیت است

کرمانشاه- حجت الاسلام یوسف احمدی کارشناس مسائل مذهبی گفت: شب زنده داری در شب های قدر از سیره اهل بیت بوده است و امروز به ما رسیده است.

حجت الاسلام شیخ یوسف احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بنده از خود چیزی ندارد و برای رسیدن به قرب الهی و عاقبت به خیری باید وصل به اهل بیت و انبیا شود.

وی افزود: صدقه و کمک به مساکین از دیگر مواردی است که در شب قدر به آن توصیه شده است.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اهمیت ذکر گفتن در شب‌های قدر، تصریح کرد: شب قدر به تعبیری شب توبه است و خداوند به واسطه استغفار و ذکر مؤمنین در این شب رحمت خودش را نازل می‌کند.

وی به ضرورت پذیرش ولایت در قبولی اعمال اشاره و گفت: یکی از اصلی ترین ارکان پذیرش توبه ایمان به ولایت امیر المومنین (ع) است.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: مظلوم ترین مظلوم عالم امیر المومنین علی (ع) است و برای سعادت دنیا و آخرت بر اساس روایاتی از پیامبر و ائمه باید نسبت به شناخت واقعی امام علی (ع) معرفت پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیغمبر می‌فرمایند من و علی پدران امت هستیم، در تشرفی که خدمت استاد عزیزمان مرحوم آیت الله مصباح یزدی داشتیم از ایشان برای تفسیر این روایت سوال داشتیم و ایشان فرمودند در قیامت همانگونه که پدری با فرزندانش به مهمانی می‌رود آقا رسول الله (ص) و آقا امیر المومنین (ع) با فرزندانشان (امتی که رسول الله وعده داده) وارد بهشت خواهند شد.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: امروز مردم غزه در جامعه جهانی مظلوم واقع شده و همه مسلمانان وظیفه دارند نسبت به جنایات رژیم منحوس و نامشروع صهیونیستی ابراز انزجار کرده و حامی مظلومان فلسطینی در غزه باشند.

وی ویژگی برجسته هیأت مذهبی با بصیرت را پرداختن به جنبه استکبار تسیزی و دوری از هیأت سکولار دانست.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=26382

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان