آرایش رسانه‌های ضدایرانی تهاجمی شده است

ساری- یک تحلیلگر رسانه گفت: همزمان با آغاز تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، رسانه‌های فارسی زبان خارجی، آرایش محتوایی خود را تهاجمی تر کرده اند.

سینا قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: رسانه‌های ضدایرانی با هدف اختلال در سیستم محاسباتی افکار عمومی و نهایتاً کنترل رفتار مردم برای جلوگیری از مشارکت در انتخابات وارد مرحله عملیات روانی تهاجمی شده‌اند.

وی، افزود: تحریک ذهنی و عملیات روانی ذیل موضوعات اقتصادی، معیشتی و کارآمدی ساختار، مأموریت سازمان‌های رسانه‌ای فارسی‌زبان وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

این تحلیلگر مسائل رسانه با اشاره بر اینکه اتاق‌های عملیات روانی خارجی به صورت ترکیبی در دو حوزه سایبری و محتوایی در حال عملیات هستند، افزود: بزرگ‌نمایی مشکلات کوچک در استان‌ها، تحریک اقلیت‌ها، دروغ‌پراکنی در حوزه آمارهای اقتصادی، انتشار تحلیل‌های وارونه اقتصادی مبنی بر افزایش چشم‌گیر قیمت ارز و طلا در فردای پس از انتخابات، برجسته کردن مجدد تصاویر و داستان زندگی برخی از کشته شدگان ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ برخی از محورهای عملیاتی رسانه‌های فارسی زبان خارجی است.

سینا قربانی، می‌افزاید: آنچه که رسانه‌های ضدایرانی به دنبال آن هستند نشان دادن یک واقعیت وارونه از وضعیت ایران است و در صدد آن هستند تا با بمب‌باران اطلاعاتی و ایجاد مقطعی یک وارونگی ذهنی از مشارکت مردم در انتخابات جلوگیری کنند.

این کارشناس مسائل رسانه، گفت: رسانه‌های ضدایرانی با آغاز یک عملیات گسترده دروغ‌پراکنی و کژآگاه‌سازی می‌خواهند جلوه بدهند که جمهوری اسلامی ایران دارای سلسله نقاط ضعفی است که هر روز عمیق‌تر و علاج‌ناپذیرتر می‌شود و مشارکت در انتخابات تأثیری بر ترمیم و رفع مشکلات مردم ندارد.

وی افزود: بر خلاف این تصویرسازی رسانه‌های خارجی، خودِ غربی‌ها به خصوص آمریکایی‌ها، اتفاقاً بر این باور هستند که ایران دارای سلسله نقاط قوتی است که انتخابات و مردم نیز یکی از همین ارکان قدرت و قوت محسوب می‌شود و این عملیات روانی گسترده برای وارونه جلوه دادن واقعیت‌های ایران، صرفاً یک مصرف داخلی برای فریب افکارعمومی در مقاطع خاص دارد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=21480

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان