رسانه صهیونیستی: هزینه جنگ غزه ۲ برابر کسری بودجه اسرائیل شده است

یک رسانه صهیونیستی با اشاره به کسری بودجه ۳۰ میلیارد دلاری رژیم صهیونیستی گزارش کرد که جنگ این رژیم در نوار غزه علاوه بر دست نیافتن به اهداف خود، تاکنون به نزدیک ۶۰ میلیارد دلار هزینه هم داشته است.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند که هزینه جنگ رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه که هنوز اهداف آن تحقق نیافته است، به ۲۱۷ میلیارد شِکِل (۵۹.۳ میلیارد دلار) رسیده است.

خبرگزاری آناتولی با استناد به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: پس از جدول‌بندی تمامی جنبه‌های جنگ تا به این‌جا،‌ هزینه‌ها به حدود ۶۰ میلیارد دلار رسیده است. این هزینه شامل بودجه جنگ و کمک‌های مالی متعدد به غیرنظامیانی است که درآمدشان در نتیجه این جنگ کاهش یافته است.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به شکست تل‌آویو در «از بین بردن» حماس و آزادسازی اسرا در نزد آن،‌ گزارش کرد که اهداف دولت اشغالگر قدس هنوز محقق نشده‌اند که یکی از  دشوارترین آن‌ها، کشتن فرماندهان ارشد حماس است.

هزینه شناسایی و خنثی‌سازی تله‌های انفجاری،‌ دست یافتن به قدرت مانور کارآمدتر به منظور پرهیز از حملات غافلگیرانه و بیرون بردن مجروحان رو به افزایش است.

هزینه جنگ غزه، روزانه، حدود ۲۷۲ میلیون‌ دلار است. در اراضی اشغالی، شمار جمعیتی که از خانه‌هایشان هم در شمال و هم در جنوب خارج شده‌اند، حدود ۱۲۵ هزار نفر است و هزینه مراقبت از آن‌ها میلیاردی است.

بودجه رژیم صهیونیستی در حال حاضر با ۳۰ میلیارد دلار کسری مواجه است که مستلزم اصلاح بودجه و افزایش مالیات برای تنظیم بودجه به میزان بیش از ۱۸ میلیارد دلار است. این امر تاثیر مشهودی بر کیفیت زندگی و کاهش خدمات به شهروندان اراضی اشغالی به طور گسترده خواهد داشت.

پس از عملیات غافلگیرانه «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر توسط جنبش مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، تل‌آویو حملات هوایی و زمینی خود علیه نوار غزه را با هدف «نابودی حماس» آغاز کرد.

به گفته مقامات وزارت بهداشت غزه، تا کنون، حداقل ۲۲ هزار و ۸۳۵ فلسطینی کشته شده و ۵۸ هزار و ۴۱۶ نفر مجروح شده‌اند. شمار کشته‌شدگان شهروندان اراضی اشغالی در حمبه ۷ اکتبر هزار و ۲۰۰ نفر بود و ۲۴۰ نفر نیز به اسارت درآمدند.

حملات رژیم صهیونیستی غزه را ویران کرده است؛ ۶۰ درصد زیرساخت‌های آن آسیب دیده یا تخریب شده‌اند و نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکان آن از خانه‌های خود آواره شده‌اند و با کمبود شدید غذا، دارو و آب مواجه هستند.

بسیاری از کارشناسان حقوق بین‌الملل گفته‌اند اقدامات رژیم صهیونیستی علیه غزه جنایت جنگی یا نسل‌‎کشی محسوب می‌شود و کشورهایی از جمله ترکیه و آفریقای جنوبی در تلاش هستند پرونده‌هایی را در این زمینه، در دادگاه‌های بین‌المللی به جریان بیاندازند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=14405

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان