مبادا مسوولان کشور از ملت بیدار و بصیر ایران عقب بمانند

قم- در بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌­های علمیه آمده: مسوولان با استقامت کامل و روحیه‌ انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند و مبادا از ملت بیدار و بصیر عقب بمانند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز مدیریت حوزه های علمیه به مناسبت دهه بصیرت بیانیه ای صادر کرد که مشروح آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت امام خامنه‌ای حفظه الله تعالی: «بصیرت یعنی گم نکردن راه، اشتباه نکردن راه، دچار بیراهه‌ها و کجراهه‌ها نشدن، تأثیر نپذیرفتن از وسوسه‌ی خناسان و اشتباه نکردن کار و هدف.» (۱۹/۱۰/۱۳۹۰)

دهه بصیرت یادآور صحنه‌های شورانگیز و حماسی حضور آگاهانه و به هنگام مردم بصیر و صبور ایران اسلامی و میثاق آنان با ولایت است که با بصیرت و صبر و استقامت کم‌نظیر خود دشمنان اسلام را ناکام گذاشتند؛ چنانچه حضرت امیرالمؤمنین علی علیهالسّلام فرمود: «اَلا وَ لا یَحمِلُ هذَا العَلَمَ اِلاّ اَهلُ البَصَرِ وَ الصَّبر»، در این راه دشوار انقلاب، هم باید بصیرت پیدا کرد و هم باید صبور بود تا از مکر و نقشه‌های پلید دشمنان علیه اسلام و مسلمین در امان باشیم؛ «وَ اِن تَصبِروا وَ تَتَّقوا لا یَضُرُّکُم کَیدُهُم شَیئًا» (آل‌عمران/۱۲۰).

اوج بصیرت و صبر ملت فهیم ایران در وقایعی همچون فتنه ۸۸، تشییع باشکوه پیکر شهیدان مقاومت، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همرزمانش و نیز قیام خونین مردم قم تجلی پیدا کرد. حضور با عظمت و حماسی مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب، الهام گرفته از قیام خونین مردم قم در سال ۱۳۵۶ بود که با رهبریت روحانیت بیدار و استکبارستیز آغاز و مبدا پیروزی انقلاب اسلامی شد.

این ایام همچنین یادآور رحلت عمار انقلاب، حضرت علامه مصباح یزدی رحمه‌الله است که زبان گویای انقلاب در اظهار حق و روشنگری و پای با استقامتی در صراط مستقیم بودند.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این فقیه مجاهد و سید شهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش و نیز شهدای این ایام، بر پایبندی به آرمان‌های امام راحل ره و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای حفظه‌الله و نیز تداوم راه شهیدان تأکید نموده و از مسئولان کشور می‌خواهد ضمن قدرشناسی این بصیرت بی‌نظیر مردم با استقامت کامل و روحیّه‌ی انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند و مبادا از ملت بیدار و بصیر عقب بمانند؛ «وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ»؛ و سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید!

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=12837

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان