در سفر شیراز از کدام اماکن دیدن کنیم؟

دیدنی‌های شیراز بسیار زیادند و اغلب زمان سفر به این شهر دوست‌داشتنی کم. در این مطلب به سراغ زیباترین دیدنی‌ها و جاذبه‌های شیراز رفته‌ایم و از خرید بلیط اتوبوس برای سفری متفاوت به شیراز برایتان نوشته‌ایم.

باغ ارم

شیراز باغ‌های زیادی دارد و باغ ارم از قشنگ‌ترین آن‌هاست. باغ در قرن‌های ۱۰ و ۱۱ ساخته شده اما عمارت داخلش به سبک معماری زندیه و در زمان قاجار به مجموعه اضافه شد.

درختان سرو و نارنج و گل‌های تزئینی در باغ ارم خودنمایی می‌کنند و با قدم زدن در بینشان روحتان تازه می‌شود. باغ ارم در فهرست میراث جهانی ثبت شده و بین گردشگران ایرانی و خارجی معروف است.

خانه زینت الملک

خانه زینت‌الملک یا زینت‌الملوک از خانه‌های قجری معروف شیراز است. این خانه فاصله زیادی تا عمارت قوام ندارد و در گذشته از راه زیرزمینی آن افراد خانه رفت و آمد می‌کردند.

نوری که از شیشه‌های رنگی خانه عبور می‌کند و نقاشی‌های چشم‌نوازی که بر دیوارها قرار دارند، هر بازدید کننده‌ای را به وجد می‌آورد. برای بازدید از خانه تاریخی زینت‌الملک باید به مرکز شهر و مسجد نصیرالملک بروید.

بازار وکیل

بازار وکیل از تاریخی‌ترین بازارهای ایران است که نزدیک ارگ کریم‌خان و در مرکز شهر قرار گرفته. برای ورود به بازار وکیل باید چند پله پایین بروید و این بازار به سقف بلند و داشتن سطحی پایین‌تر از خیابان معروف است.

در غرب بازار چهارسوق مغازه‌های عطاری و قالی‌فروشان قرار دارند و در قسمت دیگری می‌توانید انواع سوغات شیراز از جمله نان برنجی و کلوچه را بخرید. در بخشی از بازار و در پشت ارگ، که به پشت زندان شناخته می‌شود، عرقیجات معروف شیراز، مانند بهارنارنج و آبلیمو هم پیدا می‌شود.

نارنجستان قوام

در سراسر باغ درخت نارنج کاشته شده که هر بازدید‌کننده‌ای را مجذوب می‌کند. این خانه محل زندگی و سکونت حاکم شیراز در زمان قاجار بوده. در داخل عمارت آیینه کاری و منبت کاری‌های زیبا را می‌توانید ببینید. بخشی از بنایی که در شرق عمارت اصلی وجود دارد، به عنوان مکتب خانه و بخش دیگرش برای عرق گیری استفاده می‌شده.

خرید بلیط اتوبوس شیراز

یکی از راه‌هایی که مسافران برای رفتن به شیراز انتخاب می‌کنند، سفر با اتوبوس است. در سایت اسنپ‌تریپ ، می‌توانید بدون حضور در ترمنیال بلیط اتوبوس شیراز تهران را خریداری کنید.

پس از انتخاب زمان بلیط، لازم است اطلاعات مسافر و یا مسافران را وارد کنید. مراحل خرید بلیط اتوبوس اصفهان تهران به صورت آنلاین تنها چند دقیقه طول می‌کشد. خدمات پشتیبانی هم به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته در دسترس شماست.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=10605

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان