حقیقت قرآن در قلب‌ها ظهور پیدا می‌کند

مشهد- رییس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری و روحانیت گفت: حقیقت قرآن در قلب ها بوده و در روایت آمده است خداوند قلبی که ظرف قرآن باشد عذاب نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حاجی ابوالقاسم دولابی ظهر جمعه در آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی فرزندان و خانواده‌های طلاب المصطفی در مجتمع ولایت مشهد اظهار کرد: قرآن در اشکال متفاوت مکتوب، صوت و قلب ظهور پیدا می‌کند. در شکل مکتوب است، این کلام الهی را در برگه و کاغذ نگه داری و احترام می‌کنیم.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت به نورانیت این کلام الهی اشاره کرد و گفت: قلم و کاغذ حرمت خاصی ندارد، اما زمانی که آیه قرآن بر آن نوشته می‌شود، احترام پیدا می‌کند.

وی افزود: قرآن در قالب اصوات متبلور می‌شود و الفاظ و صدا نورانیت پیدا می‌کند. قاری قرآن به رحمت خدا می‌رود و فرزند خواب او را می بیند، از او سوال می‌کند قرآن چه تأثیری بر او داشت و در پاسخ می‌گوید قبر من نورانی شد.

دولابی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) سفارش می‌کنند که هر زمان قرآن تلاوت می‌کنید مسواک بزنید؛ چرا که قرآن کلام نورانی و معجزه الهی است و چون دهان مسیر قرآن است، باید ظرف آن نیز پاک و معطر باشد.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت گفت: شکل سوم تبلور قرآن، قلب است. حقیقت قرآن در قلب هاست و در روایت آمده است خداوند قلبی که ظرف قرآن باشد عذاب نمی‌کند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=19486

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان