تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی باحمایت از شرکت‌های دانش بنیان

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی یکی از اولویت‌های اصلی کشور را جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه و تبدیل آنها به محصولات با ارزش افزوده بالاتر دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مصطفی میلانی با اشاره به ظرفیت بالای کشور در تولید محصولاتی نظیر متانول گفت: علیرغم اینکه ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان متانول در دنیاست، اما متأسفانه سهم قابل توجهی از این ماده به صورت خام صادر می‌شود در حالی که با تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی، می‌توان ارزش افزوده بسیار بالاتری کسب کرد.

وی ادامه داد: ستاد مواد با حمایت‌های فنی و مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به دنبال تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام فروشی در کشور است و در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت فعالان این حوزه هستیم.

لزوم تولید محصولات پتروشیمی با فناوری بالا

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های تولید محصولات پتروشیمی با ارزش افزوده بالا را از برنامه‌های محوری این ستاد برشمرد.

وی تکیه بر توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته را سبب تولید محصولات نهایی و میانی متنوعی از متانول دانست و گفت: این محصولات ارزش افزوده بسیار بالایی دارند و نیاز کشور را نیز تأمین می‌کنند.

به گفته میلانی، ستاد مواد علاوه بر کمک‌های مالی با اتصال زنجیره تأمین و ایجاد ارتباط میان شرکت‌های فناور با صنایع پتروشیمی، زمینه توسعه صنایع پایین‌دستی و جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه را فراهم خواهد کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=36700

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان