توسعه نقش دانشگاه‌ها در ترویج مسؤولیت‌پذیری اجتماعی دانشجویان

رییس شورای سیاستگذاری دهمین همایش ملی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسؤولیت پذیری اجتماعی گفت:توسعه نقش دانشگاه‌ها در ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، مهدی شهبازی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در جلسه شورای سیاستگذاری دهمین همایش ملی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسؤولیت پذیری اجتماعی که در تالار امیرکبیر معاونت فرهنگی و اجتماعی برگزار شد اظهار کرد: تعریف دقیقی از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی وجود ندارد و با توجه به عدم اشتراک نظر درباره این فعالیت‌ها نمی‌توان برنامه‌ریزی مدونی انجام داد.

شهبازی با تاکید بر اینکه بحث آسیب شناسی فرهنگی باید منجر به واژه شناسی فرهنگی شود و پذیرش توسط همگان اتفاق بیافتد، افزود: باید یک توافق فرهنگی انجام شود تا چارچوب‌ها و سیاست‌های کار فرهنگی مشخص شود.

رییس شورای سیاستگذاری دهمین همایش ملی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسؤولیت پذیری اجتماعی با اشاره به اینکه هر فرد نظر و نگاه خود را به عنوان موضوعات فرهنگی قلمداد می‌کند، ادامه داد: موضوعات فرهنگی به مرور زمان اتفاق می‌افتند و نمی‌توان انتظار داشت که این موضوعات به سرعت به نتیجه برسند.

وی تصریح کرد: دانشجویان در دوران تحصیل با چالش‌ها و مشکلات مختلف روبرو می‌شوند و توانایی مدیریت این چالش‌ها و حفظ انگیزه به عنوان یک عامل کلیدی در رسیدن به موفقیت دانشگاهی و شغلی آینده‌شان تأثیرگذار است از این رو باید به دانشجویان کمک کنیم تا هدف‌گذاری منطقی و واقع‌بینانه داشته باشند تا به سمت یک هدف مشخص حرکت کنند و انگیزه آن‌ها حفظ شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه پرداختن به بحث روانشناختی و اختلالات روانشناختی در میان دانشجویان و جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: ایجاد شادی و انگیزه در مناطق خاص نیز ضرورت دارد، البته هر نوع فعالیت در حوزه فرهنگی نیازمند هم‌افزایی و هماهنگی بین بخشی است.

وی اظهار کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند با همکاری با سایر نهادها و سازمان‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های جامع‌تری را برای جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی طراحی و اجرا کنند همچنین با ارائه آموزش، ترویج تنوع و ارزش‌های فرهنگی سالم، می‌توانند نقش مهمی در جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی ایفا کنند و به ترسیم یک تصویر پیشرفته از جامعه‌ای پویا و پایدار کمک کنند.

رییس شورای سیاستگذاری دهمین همایش ملی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسؤولیت پذیری اجتماعی با تاکید بر اینکه دانشجویان و جوانان می‌توانند در جهت تقویت مسؤولیت پذیری اجتماعی پیشرو باشند، گفت: دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور نقش مهمی در ترویج مسؤولیت پذیری اجتماعی در میان دانشجویان و جوانان دارد.

شهبازی درباره اقدامات مؤثر نسبت به امیدآفرینی و ایجاد انگیزه در میان دانشجویان گفت: دانشجویان ممکن است با فشارهای روانی و روانشناختی مواجه شوند که شامل استرس تحصیلی، اضطراب، افسردگی، احساس تنهایی و عدم تعلق، انصراف از تحصیل و مشکلات روانی دیگر باشد، براین اساس امیدآفرینی و ایجاد انگیزه از جمله عوامل اساسی در موفقیت دانشجویان محسوب می‌شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=14803

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان