توسعه فعالیت خانه‌های قرآنی مستلزم حمایت مسوولان

ساوه- مدیر خانه قرآنی کوثر ساوه با اشاره به نقش مهم قرآن در تربیت و سبک زندگی نوجوانان و جوانان گفت: توسعه فعالیت خانه‌های قرآنی مستلزم حمایت مسوولان است.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: خانه‌های قرآن شهری و روستایی به‌عنوان اولین پایگاه‌های برگزاری کلاس‌های قرآنی نقش اساسی در تربیت دینی و قرآنی دارند چرا که فعالیت‌های خانه‌های قرآنی نباید تنها جنبه آموزش داشته باشد بلکه می‌طلبد در کنار مباحث آموزشی به مقوله‌های اخلاقی و کاربردی کردن دستورات دینی در زندگی بپردازند و به عبارتی دیگر در خانه‌های قرآنی، شیوه‌های چگونه زیستن و مهارت‌های زندگی نیز آموزش داده شود.

از سال گذشته اجرای برنامه محفل شور و حال خاصی در اجرای فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه به ویژه خانواده‌ها ایجاد کرده و امسال نیز این برنامه با دعوت از مهمانان جدید پنجره‌ای نو و تازه باز کرده است. «زهرا شهسواری» یکی از شهروندان ساوجی است که فعالیت‌های خوبی در حوزه قرآن و برپایی محافل قرآنی در این شهرستان انجام داده که در زیر گفت وگویی انجام شده با وی را می‌خوانیم.

توسعه فعالیت خانه‌های قرآنی مستلزم حمایت مسوولان

زهرا شهسواری در گفت وگو با خبرنگار مهر قرآنی اظهار کرد: تمامی آیات قرآن کریم برای زندگی انسان‌ها حاوی درس‌هایی آموزنده است و محدود به مکان و زمان خاصی نیست و طبق فرمان خداوند باید حافظ و نگهدار آن باشیم.

مدیر خانه قرآن کوثر ساوه با اشاره به اینکه مؤسسات و خانه‌های قرآنی ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ قرآنی هستند، گفت: باید بتوانیم از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها بیشترین بهره گیری را کنیم چرا که این مهم سبب ترویج بیشتر فرهنگ قرآنی در روح و جان جامعه اسلامی می‌شود.

شهسواری ادامه داد: در سال ۱۳۹۴ موفق به دریافت مجوز خانه قرآنی کوثر شدم و باید بگویم که این خانه، برای همه سنین از مقطع ابتدایی تا رده سنی بزرگسال برنامه‌های متنوع هدفگذاری کرده است.

وی گفت: همچنین علاوه بر ارائه آموزش‌های قرآنی، در این خانه قرآنی برنامه‌های متنوعی متناسب با مناسبت‌های مختلف همچون ایام عزاداری و جشن‌ها نیز پیش بینی شده است.

این فعال قرآنی دعوت از اساتید قرآنی از جمله دکتر هدایتی و تدریس کتاب‌های ایشان و سایر کتاب‌های قرآنی، روخوانی، حفظ، روان خوانی، آموزش مربیان قرآنی و آموزش‌های سبک زندگی اسلامی ویژه خانواده‌ها و داستان‌های قرآنی را از دیگر برنامه‌های خانه قرآنی کوثر عنوان کرد.

توسعه فعالیت خانه‌های قرآنی مستلزم حمایت مسوولان

شهسواری افزود: به منظور تشویق بیشتر دانش آموزان در طرح «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» و ایجاد فضای قرآنی در جامعه، جوایزی برای شرکت کنندگان در این طرح به قید قرعه پیش بینی شده و علاوه بر آن به دانش آموزان اعلام شد.

وی در ادامه خواستار تعامل و همکاری مسؤولان و متولیان دستگاه‌های مختلف جامعه با خانه‌های قرآنی شد و گفت: رفع بخشی از کمبودهای فعالیت‌های قرآنی با تعامل متولیان و مسئولان دستگاه‌های مختلف، شدنی است.

مدیر خانه قرآنی کوثر ساوه تصریح کرد: تمام آموزش‌های این مؤسسه رایگان بوده و شهریه‌ای گرفته نمی‌شود بنابراین توان مالی مسؤولان خانه قرآنی به تنهایی جوابگوی تأمین امکانات مورد نیاز جامعه هدف نیست.

شهسواری گفت: مؤلفه‌های بسیاری برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه وجود دارد که یکی از این موارد ابزارهای تشویقی است که متأسفانه خانه‌های قرآنی توان تأمین به تعداد کار آموزان را ندارد و مجبور هستیم به صورت قرعه کشی این کار را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: ارگان‌های مثل شهرداری، اداره ورزش و جوانان و همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند با اختصاص بلیت استخر یا بلیت سینما و سایر ابزارها، تشویقی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی همراه خانه‌های قرآنی باشند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=26819

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان