بیانیه سفارت ایران در دانمارک در ارتباط با حمله تروریستی کرمان

سفارت ایران در بیانیه ای اعلام کرد: تروریسم تهدیدی برای زندگی و چالشی برای صلح و امنیت در بسیاری از نقاط جهان از جمله در ایران است، بنابراین اعمال معیارهای مختلف و دوگانه قابل قبول نیست.

به گزارش ایسنا، متن بیانیه سفارت کشورمان در دانمارک به شرح زیر است: «جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌ها هدف ترور از جمله توسط گروه‌های ایرانی منافقین (MKO)، جیش العدل، الاهوازی (ASMLA ) و دموکرات کردستان (KDP)  و همچنین گروه‌های تروریستی بین‌المللی داعش و غیره بوده است. یک ماه پیش، ایران ۱۲ تن از افسران پلیس خود را در اثر یک اقدام تروریستی در شهر راسک در جنوب شرقی کشور که جیش العدل مسئولیت آن را بر عهده گرفت، از دست داد. کشور هنوز از آن شوک خارج نشده بود که در روز چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ دو انفجار مرگبار در کرمان ۹۵ غیرنظامی بی گناه را شهید و بیش از ۲۰۰ زخمی برجای گذاشت که مرگبارترین حمله تروریستی در تاریخ کشور بود.
تروریسم تهدیدی برای زندگی و چالشی برای صلح و امنیت در بسیاری از نقاط جهان از جمله در ایران است، بنابراین اعمال معیارهای مختلف با حذف یک گروه تروریستی شناخته شده از فهرست تروریستی، یا تمرکز بر مبارزه با برخی از سازمان های تروریستی، و در عین حال چشم بستن به روی برخی دیگر، و در مواردی پناه دادن به و حمایت مالی از تروریست هائی که دیگران را هدف قرار می دهند قابل قبول نیست.
تروریسم حد و مرزی نمی شناسد، بنابراین در مقابله با آن نباید استانداردهای دوگانه و گزینشی وجود داشته باشد. همچنین بر همه ملت‌ها و افراد مسئول در سراسر جهان واجب است که تروریسم را بدون توجه به اشکال و مکان‌های وقوع آن قاطعانه و به صراحت محکوم کنند.

نادیده گرفتن افراد غیرقابل قبول است. سازمان های تروریستی در حالی که چشم خود را می بندند و در برخی موارد تروریست هایی را که دیگران را هدف قرار می دهند پناه داده و از آنها حمایت مالی می کنند.»

انفجارهای تروریستی عصر چهارشنبه همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج «قاسم سلیمانی» و هم‌رزمانش در گلزار شهدای کرمان باعث شهادت ۸۵ نفر و مجروح‌شدن ۲۸۴ نفر دیگر شد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=13786

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان