اینگونه میزان مصرف نمک کودک را کاهش دهید

به نقل از مجله اینترنتی شبره :

زهرا عبدالهی مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: با استفاده از آب لیموترش یا آب نارنج تازه به میزان بسیار کم می توان دریافت نمک کودکان زیر یک سال را کاهش داد البته این مواد غذایی باید در آخرین لحظه تهیه غذای کودک به آن اضافه شود.

 

وی افزود: برای کودکان زیر ۱ سال از نمک در هنگام تهیه غذای وی استفاده نکنید همچنین مصرف نمک را در هنگام پخت غذا برای کودکان بالای ۱ سال کاهش دهید و از گذاشتن نمکدان در سفره خوددار نمایید.

 

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: برای کودکان بالای ۱ سال می‌توان از سبزی‌های معطر تازه یا خشک مانند نعناع، مرزه، ترخون و ریحان برای بهبود طعم غذای آنها استفاده نمود تا میزان مصرف نمک را در غذای آنها کاهش داد.

 

عبدالهی تصریح کرد: مصرف سوپ‌های آماده، سس و محصولات فرآوری شده مانند فست فودها را در برنامه غذایی کودک به منظور کاهش نمک مصرفی آنها کمتر کنید، همچنین از غلات کم نمک مانند نان کم نمک، برای آنها استفاده نمود علاوه بر آن مصرف انواع شور و ترشی را در برنامه غذایی روزانه کودک بالای ۱ سال کاهش دهیم، همچنین با کاستن از مصرف غذاهای کنسرو شده برای وی می توان مقدار استفاده از نمک را کمتر نمود.

 

وی با اشاره به راههای دیگر کاهش نمک مصرفی کودک اظهار داشت: با مصرف ذرت و حبوبات بو داده کم نمک و جایگزین کردن گوشت‌های سفید به جای گوشت قرمز، سوسیس و کالباس در برنامه غذایی کودک بالای ۱ سال می‌توان مقدار نمک مصرفی آنها را کاست علاوه بر آن خودداری از مصرف تنقلات شور، مصرف انواع میوه‌های تازه یا آب میوه‌های طبیعی نیز در این مسئله تاثیر می‌گذارد.

 

مدیر دفتر بهبود تغذیه به وزارت بهداشت بیان کرد: همچنین با مصرف انواع میوه‌های خشک مانند خرما، توت، برگه‌ها و انجیر به عنوان میان وعده می‌توان میزان مصرف نمک کودکان بالای ۱ سال را کمتر نمود و مصرف نان، تخم مرغ و گوجه فرنگی یا پنیر و دوغ کم نمک نیز در این مسئله موثر واقع می گردد.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=31830

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان