آنچه درباره عوارض استفاده از اتو مو به شما نمی‌گویند!

یکی از اولین راه‌هایی که برای صاف کردن موهای مجعد به ذهن همه ما می‌رسد، استفاده از اتو مو است. اگر تجربه استفاده از اتو مو را داشته باشید، به‌خوبی می‌دانید که به کمک اتو می‌توانید خیلی ساده موهای خود را صاف کنید. اما آیا همه داستان بکارگیری اتوی مو به همین‌جا ختم می‌شود؟ واقعیت این است که استفاده از اتو مو مانند هر وسیله آرایشی دیگری مزایا و معایبی دارد. قبل از استفاده از آن، باید حتما درباره عوارض استفاده از اتو مو اطلاعات کافی داشته باشید. در این مطلب قصد داریم تمام نکاتی که درباره استفاده از اتوی مو باید بدانید را بررسی کنیم. دعوت می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

راهنمای مطالعه نمایش
اتو مو چگونه کار می‌کند؟
کار کردن با اتو مو خیلی راحت است. معمولا باید یک دسته از موهای خود را بین دهانه اتو قرار دهید. با استفاده از المنت، حرارت زیادی در دهانه اتو تولید می‌شود. سپس باید به‌آرامی اتو را حرکت دهید. به همین سادگی موی شما صاف می‌شود و ظرف چند دقیقه حالت مجعد یا فرفری خود را کامل از دست می‌دهد.

اتو مو جزء لوازم آرایشی پرکاربردی است که هم خانم‌ها و هم آقایان با آن سروکار دارند. این تجهیز در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. از جمله رایج‌ترین مدل‌های اتوی مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اتوی مو سرامیکی
اتوی موی تیتانیومی
اتوی موی تورمالین
بیشتر بخوانید: آنچه باید درباره مزایا و معایب کراتینه و صافی مو بدانید

تفاوت هر یک از یک از این اتوها جنس مواد اولیه‌ای است که در تولید صفحات آن‌ها استفاده می‌شوند. قابلیت انتقال حرارت اتوی مو تیتانیومی به مراتب از دو مدل دیگر بیشتر است. به همین دلیل خیلی سریع‌تر موها را صاف می‌کند. در عین حال باید هنگام استفاده از آن بیشتر مراقب باشید تا به موهای خود آسیب نزنید.

عوارض استفاده از اتو مو
حال که با نحوه عملکرد این تجهیز آشنا شدیم، باید به عوارض استفاده از اتو مو بپردازیم. تجربه نشان داده است که استفاده طولانی مدت از اتوی مو خالی از عارضه نیست. در همین راستا از جمله مهم‌ترین نکاتی که باید مد نظر قرار دهید، می‌توانید به موارد زیر اشاره کرد:

از دست رفتن شفافیت مو در درازمدت
زمینه‌سازی تغییر جنس موی سر
سوختن ریشه‌های مو
کاهش رطوبت موی سر
حرارت زیاد اتو باعث می‌شود که رطوبت موجود در موها کاهش پیدا کند. در صورتی که تعداد دفعات استفاده از اتو زیاد باشد، کاهش رطوبت بیش از حد موی سر را شاهد خواهیم بود. برخی از مواد معدنی مفید برای مو نیز هنگام خارج شدن رطوبت از بین می‌روند. در چنین شرایطی باید منتظر ضعیف شدن تارهای مو باشید. اتفاقی که به‌صورت سفید شدن و ریزش مو ظهور و بروز پیدا می‌کند. بنابراین مهم‌ترین توصیه ما برای جلوگیری از عوارض استفاده از اتو مو، کاهش تعداد دفعات بکارگیری این وسیله آرایشی است.

آموزش ببینید: دوره آموزش کراتینه و صافی مو

نکات مهم برای استفاده از اتو مو
چند نکته مهم وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید عوارض استفاده از اتو مو را تا حد زیادی کاهش دهید. در اینجا تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

حتما قبل از اتو کشیدن، موهای خود را کاملا تمیز کنید. چربی‌ها و آلودگی‌های موجود در موهای کثیف، هنگام اتو کشیدن باعث آسیب رسیدن به ریشه موها می‌شوند. البته دفت داشته باشید که هنگام اتو کشیدن موها کاملا خشک باشند.
قبل از اتو کشیدن موهای خود را شانه کنید. به این ترتیب بخشی از گره‌های موجود در موهای شما باز می‌شود. این کار باعث می‌شود تا هنگام سشوار کشیدن، حرارت کمتری در موهای شما باقی بماند.
بعد از اتو کشیدن، حتما موهای خود را سشوار بکشید. دقت داشته باشید که سشوار را روی باد سرد تنظیم کنید.
مجموع زمان استفاده از اتو مو در هر بار نباید بیش از ۵ دقیقه باشد.
اگر موهای خود را به‌تازگی رنگ کرده‌اید، دمای اتو را روی ۱۶۵ تا ۱۷۵ درجه سلسیوس تنظیم کنید.
برای موهای معمولا دمای ۱۹۵ درجه سلسیوس کافیست؛ اما اگر موهای خیلی ضخیمی دارید، می‌توانید دمای اتو را تا ۲۱۰ درجه سلسیوس تنظیم کنید.
ابتدا لایه‌های زیرین و سپس لایه‌های فوقانی موهای خود را اتو بکشید.
هر ازگاهی برای تقویت موی خود پس از اتو کشیدن از سرم استفاده کنید.
راهنمای اتو کردن مو
راهنمای خرید اتو مو مناسب
مدل‌های گوناگونی از اتو مو در بازار به فروش می‌رسند. تفاوت این محصولات صرفا در جنس آن‌ها نیست. بلکه پهنای اتو به‌عنوان یک مشخصه مهم برای خرید آن باید مد نظر قرار بگیرد. با در نظر گرفتن نکات زیر می‌توانید بهترین اتو را متناسب با موهای خود تهیه کنید:

اگر موهای چتری و کوتاه دارید، اتو مینی با پهنای نیم اینچی تهیه کنید.
اگر موهای کوتاه و نازک دارید، بهترین گزینه اتو با پهنای یک اینچی است.
برای موهای با ضخامت و اندازه معمولی، بهترین انتخاب اتو با پهنای یک و یک چهارم اینچ است.
اتو با پهنای یک و نیم اینچ را برای موهای ضخیم و فر که نسبتا بلند هستند، تهیه کنید.
اگر موهای خیلی بلند و ضخیمی دارید، به سراغ اتو مو با پهنای دو اینچی بروید.
کلام پایانی

در این مطلب عوارض استفاده از اتو مو را بررسی کردیم و در کنار آن به مهم‌ترین نکاتی پرداختیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی جلوی آسیب دیدن موهای خود را بگیرید. فراموش نکنید که اگر موهای حساسی دارید، باید حتما با احتیاط بیشتری از اتو استفاده کنید. هر چه تعداد دفعات استفاده از اتو در ماه را کاهش دهید، آسیب کمتری نیز به موهایتان وارد می‌شود. با استفاده از روش‌های تقویتی مانند سرم مو نیز می‌توانید موهای خود را تقویت کنید.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=21835

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان