یکی از دلایل ایجاد افسردگی و اضطراب رژیم غذایی بی‌کیفیت است

مطالعات جدید نشان می‌دهد مصرف رژیم غذایی بی‌کیفیت می‌تواند در ایجاد افسردگی و اضطراب در افراد موثر باشد. رژیم غذایی نامناسب با ایجاد تغییرات مغزی افسردگی و اضطراب را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعات تحقیق محققان نشان می‌دهد رژیم غذایی بی‌کیفیت روی تغییرات مغزی موثر بوده و با ابتلا به افسردگی و اضطراب نیز مرتبط است. در این مطالعه سی داوطلب حضور داشتند و برای نخستین بار در مورد شیمی و ساختار مغز و کیفیت رژیم غذایی تحقیقاتی صورت گرفت.

اسکن‌های مغزی انجام گرفته در افرادی که تغذیه ضعیفی دارند نشان می‌دهد انتقال دهنده‌های عصبی و حجم ماده خاکستری در این افراد دچار تغییراتی شده است. این تغییرات در مقایسه با افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می‌کنند کاملاً قابل مشاهده است.

تغییرات ایجاد شده همراه با نشخوار فکری و ایجاد برخی معیارهای تشخیصی مربوط به شرایط موثر روی سلامت روان از قبیل افسردگی و اضطراب بوده است. در صورت استفاده از رژیم غذایی بی‌کیفیت تولید اسید گاما آمینوبوتیریک GABA کاهش پیدا کرده و تولید گلوتامات افزایش پیدا خواهد کرد. شده در انتقال دهنده‌های عصبی حجم ماده خاکستری در ناحیه پیشانی مغز را کاهش می‌دهند. این بخش ارتباط بین احساس و آنچه می‌خوریم را بر عهده دارد. همچنین ماده خاکستری به مسائل بهداشت روانی از قبیل افسردگی و اضطراب نیز مرتبط است.

هنوز دلیل اصلی تاثیر این رژیم غذایی به این نحو روی مغز مشخص نشده است. اما طبق آنچه که روی مطالعات حیوانی مشخص شد ممکن است برخی الگوهای غذایی سرشار از چربی‌های اشباع و چاقی تغییراتی در متابولیسم گلومات و GABA ایجاد کنند. از طرفی رژیم‌های غذایی ناسالم روی گلوکز و افزایش آن در خون انسولین موثر هستند. در نهایت گلوتامات در مغز و پلاسما پیدا کرده باعث کاهش تولید GABA می‌شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=40941

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان