کشاورزی مازندران گرفتار واسطه ها است

ساری نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که محصولات کشاورزی به دلیل نبود صنایع تبدیلی می پوسد، گفت: بازار کشاورزی گرفتار واسطه ها است.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در آئین تجلیل از تولیدکنندگان برتر کشاورزی استان با تبریک اعیاد شعبانیه و ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: شکر نعمت پیروزی انقلاب را باحضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند ادا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از تلاش‌هایی که در حوزه کشاورزی و جهاد کشاورزی استان به وسیله همه مسؤولان و بخش خصوصی صورت گرفته تا به سمت دانش‌بنیان شدن کشاورزی حرکت کنیم تشکر می‌کنم، ادامه داد: همه از ضعف‌ها و نسخه‌های شفابخش کشاورزی استان خبر داریم و ۴۵ سال از انقلاب می‌گذرد و بعد از ۴۵ سال نباید وضعیت کشاورزی ما اینگونه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: هرساله صحبت‌های نبود زیرساخت، کشتی کانتینردار و یخچال‌دار و شناسنامه دار نبودم باغات و محصولات را می‌شنویم، تا کی باید این صحبت‌ها باشد و این حرف‌ها را بشنویم؟

آیت الله محمدی لائینی افزود: بیماری سرطان در مازندران زیاد است و بخشی از آن مربوط به مصرف نادرست کود و سم است؛ نظارت آن برعهده کیست و چرا محصولات کشاورزی ما که صادر می‌شود استانداردهای لازم را ندارد؟

وی بیان داشت: چه کسی باید از کشاورزان دفاع کند و استانداردها را مورد بررسی قرار دهد؟ چرا محصولات کشاورزی ما را سایر کشورها نباید بخورند اما ما باید بخوریم و گناه ما چیست؟

وی با اظهار اینکه این استان حداقل باید ۲ وزیر کشاورزی و ورزش را در کابینه داشته باشد، گفت: مازندران در این دو حوزه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

آیت الله لائینی تصریح کرد: ۱۴ نمونه ملی کشاورزی نشان می‌دهد چقدر ظرفیت و استعداد داریم اما با همه این ظرفیت‌ها درآمد ارزی خوبی نداریم و شرایط مناسب نیست.

محمدی لائینی ادامه داد: محصول کشاورزان می‌پوسد اما صنایع فرآوری و تبدیلی نداریم و گرفتار بازار و واسطه‌ها هستیم که هرساله بر سر برنج و مرکبات و کیوی ما می‌زنند و کشاورزان را ناامید می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: کشاورزان مازندرانی مظلوم هستند، استعداد هست اما هزاران مانع و مشکل و دلال هم هست تا کشاورز به منافع اقتصادی خوبی نرسد.

محمدی لائینی گفت: انقلاب اسلامی از این مدیریت ضعیف راضی نیست و متناسب با انقلاب اسلامی در حوزه کشاورزی و سایر حوزه‌ها انقلاب نکردیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=19640

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان