پیستوریوس: اعتبار آلمان در میان متحدانش خدشه دار نشده است

وزیر دفاع آلمان می گوید با وجود درز مکالمه محرمانه افسران نظامی این کشور درباره جنگ اوکراین، برلین همچنان در میان متحدانش معتبر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر دفاع آلمان معتقد است افشای فایل صوتی افسران ارشد این کشور درباره کریمه، آسیبی به اعتبار این کشور نزده است.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان روز سه شنبه اعلام کرد که افشای مکالمه میان افسران ارشد نیروهای مسلح آلمان، که در مورد حمله احتمالی اوکراین به پل کریمه روسیه با استفاده از موشک‌های تاروس آلمان صحبت می‌کردند، به اعتبار این کشور در میان متحدانش آن لطمه نزده است.

وزیر دفاع آلمان مدعی شد: دیروز با شرکا و همکارانم در کشورهای دیگر گفتگوی تلفنی داشتم. اعتبار آلمان خدشه دار نشده است.

پیستوریوس افزود: همه خطرات چنین حملاتی را درک می‌کنند و می‌دانند که تضمین حفاظت ۱۰۰ درصدی غیرممکن است. شرکای آلمان می‌دانند که ما به طور کامل در حال بررسی این حادثه هستیم.

روزنامه آلمانی بیلد دیروز گزارش داد که سرویس‌های امنیتی کشورهای غربی به دلیل ترس از شنود چنین اطلاعاتی از سوی روسیه، ترجیح می‌دهند اطلاعاتی را با آلمان به اشتراک نگذارند، زیرا تعداد کمی از افسران بلندپایه آلمانی امکان استفاده از لینک‌های امن را دارند.

شبکه تلویزیونی راشاتودی روز شنبه نسخه متنی فایل صوتی مکالمه بین چهار افسر نیروی هوایی آلمان شامل ژنرال اینگو گِرهالتس را منتشر کرد و مدعی شد که این فایل را از مقامات سرویس امنیتی روسیه به دست آورده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=23527

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان