ورود دست‌بافته‌ها به کشور برای تعمیر و رفو ممکن شد

مدیرکل تجاری‌سازی صنایع‌دستی از اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی مبنی بر ورود موقت فرش دستبافت برای انجام عملیات تعمیر، رفوگری و شست‌وشو، رنگ‌برداری و عرضه در نمایشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، فرزاد اوجانی با بیان اینکه قبلاً طبق بند ت ماده ۷۵ آئین نامه اجرایی قانون امور گمرکی مقرر شد بود که «ورود موقت فرش دستبافت برای انجام عملیات تعمیر، رفوگری و شست‌وشو، رنگ‌برداری و عرضه در نمایشگاه» انجام شود، گفت: بافته‌های داری ایرانی نیز دارای پیشه‌ها و حرفه‌های مشابه فرش دستبافت هستند که در این بند لحاظ نشده بود.

وی افزود: به پیشنهاد معاونت صنایع‌دستی و با هدف حمایت از هنرمندان و صنعتگران دست بافته‌های داری ایرانی شامل گلیم، زیلو و غیره به بند مذکور اضافه شد.

مدیرکل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی ادامه داد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های مکرر بند مذکور در هجدهم بهمن ماه ۱۴۰۲ به شرح ورود موقت فرش دستبافت و سایر بافته‌های داری ایرانی برای انجام عملیات تعمیر، رفوگری و شست و شو، رنگ‌برداری و عرضه در نمایشگاه اصلاح و ابلاغ شد که این مهم، گامی مؤثر در راستای حمایت از فعالان صنایع‌دستی، دست بافته‌های دارای و پیشه‌های وابسته به حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=23145

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان