واکنش سوریه به قطع کمک‌های مالی به آنروا از سوی چند کشور غربی

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای به قطع کمک‌های مالی چند کشور به آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای به تصمیم برخی کشورهای غربی جهت قطع کمک‌های مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) واکنش نشان داد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه اقدام برخی کشورها و در پیشاپیش آنان آمریکا در خصوص تعلیق مشارکت مالی در آژانس آنروا را محکوم می‌کند.

این نهاد سوری تاکید کرد: آمریکا از اقدامات تحریک‌برانگیزی که اسرائیل اشغالگر آن‌ها را اشاعه می‌دهد جانبداری ننگین می‌کند؛ این اقدام در راستای اجرای برنامه‌های اسرائیل جهت از بین‌بردن آژانس آنروا است.

وزارت خارجه سوریه بیان کرد: اقدامات این کشورها علیه آنروا تعرض آشکار به ارزش‌های انسانی است و می‌تواند در سطح مجازات جمعی به شمار بیاید.

گفتنی است آمریکا جمعه هفته پیش به بهانه کمک ۱۲ نفر از کارکنان آنروا به مقاومت فلسطین (حماس) در اجرای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی، از تصمیم این کشور برای قطع کمک به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) خبر داده بود.

ایتالیا، کانادا، استرالیا و انگلیس روز شنبه و فرانسه نیز روز یکشنبه به دسیسه قطع کمک‌های مالی به آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل متحد به آمریکا پیوستند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=17911

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان