هوش مصنوعی ابزاری برای فرصت سازی عادلانه برای فعالیت بانوان

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:فناوری هوش مصنوعی ابزاری برای فرصت سازی عادلانه در فعالیت‌های مختلف بانوان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اختتامیه رویداد ملی «تسهیلگری اقتصادی، هنری و پژوهشی ایده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد برای بانوان» همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) و با حضور مسئولین، اساتید و بانوان علاقمند به هوش مصنوعی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

سید محمد رضوی زاده، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای این مراسم ضمن گرامی داشت روز مادر و جایگاه ویژه بانوان در کشور و قدردانی از برگزار کنندگان این رویداد، هوش مصنوعی مولد برای بانوان را فرصتی مناسب جهت کشف استعدادهای برتر در حوزه هوش مصنوعی دانست و اظهار کرد: هوش مصنوعی دو لبه دارد، یکی جنبه مثبت است که در حوزه بانوان این جنبه پررنگ‌تر است به صورتی که هوش مصنوعی می‌تواند بسیاری از مشکلات و دغدغه بانوان که مهمترین آن آموزش است را پوشش دهد.

رئیس رویداد هوش مصنوعی مولد برای بانوان، همچنین افزود: هوش مصنوعی بسیاری از تبعیضات در حوزه کاری و فعالیت‌های بانوان را از بین خواهد برد، البته از طرف دیگر می‌تواند عامل تهدید کننده‌ای هم باشد برای بانوانی که در مشاغل سنتی فعالیت می‌کنند و در آینده ممکن است موجب از بین رفتن این مشاغل شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه امروز رویکرد بانوان در ارتباط با اشتغال در حوزه آموزشی و فرهنگی بسیار متفاوت است، بیان کرد: دنیا در حال پیشرفت است و این رویداد انطباق جامعه با پیشرفت دنیا می‌باشد، امروز با توجه به اینکه هوش مصنوعی وارد زندگی بشر شده است نمی‌توان مانع این فناوری شد و باید مطابق این پیشرفت ما نیز از فضای مناسبی را برای این حوزه در کشور فراهم کنیم.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطاعات همچنین تأکید کرد: امیدواریم در پژوهشگاه بتوانیم نتیجه خوبی از این اتفاق‌ها را مشاهده کنیم و این ایده‌ها به همین جا ختم نشود؛ شرکت‌هایی که علاقمند به سرمایه گذاری در خصوص ایده‌های هوش مصنوعی هستند، وارد ماجرا شوند؛ ما نیز در پژوهشگاه دارای امکاناتی در حوزه هوش مصنوعی هستیم که با تمام توان این امکانات را در اختیار علاقمندان به این حوزه به ویژه بانوان ایرانی خواهیم گذاشت.

رضوی زاده در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم این اقدامات پژوهشگاه که در مسیر پیشرفت کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است، تأثیر مثبتی را در روند زندگی مردم بگذارد و هر چه زودتر ثمره آن را از نزدیک در زندگی روزمره مشاهده کنیم.

گفتنی است در ادامه این رویداد دکتر محمد شهرام معین، مشاور پژوهشگاه در حوزه هوش مصنوعی و دبیر رویداد «تسهیلگری اقتصادی، هنری و پژوهشی ایده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد برای بانوان» به ارائه گزارشی درباره نحوه و چگونگی برگزاری و استقبال علاقمندان به حوزه هوش مصنوعی پرداخت.

بر اساس این گزارش دکتر معین، هدف از برگزاری این رویداد ملی آشنایی و توانمندسازی بانوان دانشجو و فارغ‌التحصیل با فرصت‌های فعالیت اقتصادی مبتنی بر هوش مصنوعی مولد، ایجاد زمینه و مقدمات انجام فعالیت‌های اقتصادی و درآمدزا از دانش و تخصص بانوان و نقش آفرینی در توسعه اقتصاد دیجیتال کشور بوده که در چهار محور کاربردی هنر و طراحی لباس و مد، سلامت و خدمات پزشکی، تجارت الکترونیکی و تولید محتوای متنی برگزار شد.

طبق این گزارش در این رویداد سمینارهای آموزشی با موضوع مبانی هوش مصنوعی، مدل‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی مولد، کاربردها و موارد کاربردی هوش مصنوع و دادگان مورد نیاز در محور بوم کسب و کار و مدل تجاری در کنار ۷ نشست تخصصی، ۱۷ جلسه کمیته علمی و مسئولین محورها و ۱۰ جلسه کمیته اجرایی برگزار شد؛ در پایان قابل ذکر است که نسبت شرکت کنندگان متأهل به مجرد برابر و بیشترین علاقمندی بانوان شرکت کننده در این رویداد حوزه آموزش، تولید محتوا و سلامت می‌باشد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=13711

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان