هر روز اینگونه نوزادتان را تغذیه کنید

به نقل از مجله اینترنتی شبره :

محمدحسین سلطان‌زاده، استاد دانشگاه شهید بهشتی و متخصص اطفال گفت: بهترین تغذیه نوزاد تا ۶ ماهگی شیر مادر است و در کنار آن می‌توان از آب، قند آب و شیر خشک استفاده کرد.
وی افزود: پس از ۶ ماهه دوم می‌توان از سریلاک برای نوزاد استفاده کرد. برای تهیه آن می‌توان ۲ قاشق آرد برنج، ۱۲۰ سی سی شیر پاستوریزه و ۵ قاشق شیر مادر را به  کار برد.
این متخصص اطفال با اشاره به تغذیه نوزاد پس از ۶ ماهگی اظهار داشت: علاوه بر سریلاک می‌توان از حریره بادام برای نوزاد پس از ۶ ماهگی بهره برد. این ماده  غذایی، قوامی بالاتر از شیر مادر برای نوزاد دارد.
سلطان‌زاده ادامه داد: پس از ۶ ماهگی در هفته اول و روز نخست ۱ قاشق مرباخوری فرنی به نوزاد بدهند در روز دوم ظهر و عصر این ماده  غذایی به وی داده شود.
وی تصریح کرد: پس از ۶ ماهگی در روز سوم ظهر، عصر و شب و در روز چهارم صبح، ظهر، عصر و شب به نوزاد سریلاک داده شود البته در روز پنجم میزان آن در هر وعده ۲ قاشق است.
این استاد دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: در روزهای ششم و هفتم ۳ قاشق سریلاک در صبح، ظهر، عصر و شب برای تغذیه نوزاد توصیه می‌شود و از هفته دوم می‌توان حریره بادام، هفته سوم سوپ ماهیچه را برای تغذیه وی به کار برد.
این متخصص اطفال با اشاره به تغذیه نوزاد در هفته چهارم پس از ۶ ماهگی عنوان کرد: پس از ۶ ماهگی نوزاد در هفته چهارم برنامه غذایی نوزاد منظم می‌شود در این برنامه فرنی برای صبح، سوپ برای ظهر، عصر حریره بادام و شب سوپ را بگنجانیم.
سلطان‌زاده، اظهار داشت: برای کودکان زیر ۱ سال نمک، عسل و سفیده تخم مرغ مصرف نشود و استفاده از آنها برای وی ممنوع است.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=31846

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان