نیمی از بودجه شهر تهران برای حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است

ری-رئیس شورای شهر تهران گفت: نزدیک به نیمی از بودجه شهر تهران برای حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران صبح شنبه در مراسم افتتاح دسترسی جنوبی به حرم حضرت عبدالعظیم از بزرگراه شهید آوینی و رونمایی از ناوگان ماشین آلات سنگین که در شهرری برگزار شد، طی سخنانی گفت: در دوره‌های گذشته کاخ و خانه‌های بزرگ ساخته شده اما آنچه در نظر مردم باقی مانده ابنیه خدماتی و به ویژه مساجدی است، که از آنها برای اجتماعات مردمی و میز محل مذهبی استفاده می شده است.

وی با بیان اینکه از گذشته تاکنون همواره مساجد محل اجتماعات مردمی، عبادت، آمادگی برای جنگ و… بوده است، گفت: ملت ما و حتی فرمانروایان ما تلاش داشتند، که در ساخت مسجد آثار خوبی از خود برجا بگذارند، امروز نیز در دنیا معماری ما را با مساجد اصفهان و شیراز و تبریز و…. می‌شناسند.

رئیس شورای شهر تهران ساختمان سازی را از پایه‌های حرکتهای تولیدی اقتصادی دانست و گفت: در یک ساختمان هزار مورد مصالح به کار می‌رود و هرکدام از این مصالح از یک کارخانه‌ای می‌آید و با ساختمان سازی چرخ تولید می چرخد و با ساختمان سازی اصولی و درست شاهد کاهش بیکاری هستیم.

وی تعداد بافت فرسوده و ساختمان‌ها در کشور را زیاد دانست و گفت: اگر خدای نکرده زلزله‌ای رخ دهد، بسیاری از این ساختمان‌ها فرو خواهد ریخت، اینها باید نوسازی شود.

رئیس پارلمان شهری تهران خواستار افزایش فعالیت برای نوسازی بافت فرسوده و استحکام بناهای ساختمانی شد و آن را مهم برشمرد.

چمران کاهش طرح‌های ساختمانی و عمرانی در کشور طی سال‌های گذشته را سبب افزایش بیکاری و آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: تلاش ما در دوره ششم شورای شهر افزایش ساخت و ساز درست و منطقی و بر اساس طرح جامع بوده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به نیمی از اعتبار و بودجه شهر تهران به ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کرده است، کفت: با تقویت حمل و نقل عمومی شاهد کاهش ترافیک و آلودگی هوا خواهیم بود و از اسراف وقت و عمر مردم می‌کاهیم.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=28125

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان