نگاهی اجمالی به ابعاد مختلف فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» به کارگردانی علیرضا معتمدی به بهانه اکران آن | حالا دیگر وقت گریه است

به نقل از  فیلم نیوز

«چرا گریه نمی‌کنی؟» به کارگردانی علیرضا معتمدی روی مسئله‌ای انسانی و کاملا قابل درک درباره سوگ و احساس پوچی بعد از آن دست گذاشته است؛ روایت مردی که بعد از فوت برادرش نه توانایی گریه کردن دارد و نه می‌تواند به زندگی عادی برگردد. معتمدی در فیلم اولش «رضا» هم با خوانشی متفاوت، احساسات فردی را بعد از جدایی را به تصویر کشیده بود. به بهانه اکران فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» از امروز چهارشنبه ۸ آذر در سینماها، نگاهی اجمالی داریم به ابعاد مختلف آن.

به گزارش فیلم‌نیوز، «چرا گریه نمی‌کنی؟» دومین فیلم کارنامه علیرضا معتمدی بعد از فیلم «رضا» است. این فیلم در جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر به نمایش درآمد.

اهمیت سوژه | مواجهه با سوگ عزیزترین‌ها و دوران افسردگی که به دنبال این خلاء ایجاد می‌شود، موضوع بسیار مهمی است که «چرا گریه نمی‌کنی؟» به آن پرداخته. کارگردان علاوه بر تمرکز روی حالات و رفتار شخصیت در بستر داستان، در بخش‌هایی از فیلم او را مقابل دکتر روانشناس هم قرار می‌دهد تا درباره برخی احساسات و تجربه‌های این بحران روحی صریح‌تر صحبت کند. درواقع شخصیت داستان از ابتدا تا انتها درحال از سر گذراندن یک بحران روحی است و از این جهت مخاطبان را با خودش همراه می‌کند.

ماجرای فیلم | داستان درباره مرد تنهایی است که بعد از فوت پدر و مادرش، سال‌ها از برادر کوچکترش مراقبت می‌کرده و حالا پس از مرگ ناگهانی او، مفهوم زندگی را از دست می‌دهد و به انزوا کشیده می‌شود. او نه می‌تواند گریه کند و نه از احساساتش با اطرافیان صحبت به میان آورد. اطرافیان او برحسب جایگاه و اعتقاداتی که دارند تلاش می‌کنند به شیوه‌های مختلف او را از این وضعیت بیرون بکشند.

علیرضا معتمدی در فیلم «چرا گریه نمیکنی» علاوه بر نگارش فیلمنامه و کارگردانی ، عهده دار نقش اصلی هم است | عکس : زهرا مصفا

بازی بازیگران | علیرضا معتمدی پس از تجربه بازی در نقش اصلی فیلم «رضا»، در فیلم دومش هم خودش ایفاگر نقش اصلی است. از آنجایی که تسلط زیادی روی سوژه دارد و می‌داند دقیقا قرار است چه حالات و احساساتی را منتقل کند، بهترین گزینه برای این نقش است. در کنار او هانیه توسلی، باران کوثری، مانی حقیقی، فرشته حسینی و علی مصفا هم با او همبازی شده‌اند. باران کوثری، هانیه توسلی و فرشته حسینی به عنوان سه زن با سه جایگاه مختلف در زندگی او، نقش پررنگتری نسبت به سایر بازیگران دارند.

موقعیت‌های طنز | با اینکه فیلم روی سوژه تلخی دست گذاشته و شخصیت اصلی هم در اکثر مواقع مغموم به نظر می‌رسد اما فضای فیلم کسل‌کننده نمی‌شود. درواقع کارگردان در این فیلم مسائل مهم اجتماعی، احساسی و اعتقادی را به هجو می‌کشد و در این مسیر با فیلم‌های مهم سینما مثل «گاو» هم شوخی می‌کند. درکل با فیلمی خوش‌رنگ و آب مواجهیم که هم موقعیت‌های احساسی و عاطفی قابل تأملی دارد و هم از جنس زندگی است و از این جهت موقعیت‌هایی طنز جالبی هم در آن دیده می‌شود؛ موقعیت‌هایی که هرکدام از ما بارها تجربه‌اش کرده‌ایم.

«چرا گریه نمی‌کنی؟» به کارگردانی علیرضا معتمدی از ۸ آذر در سینماهای ایران به نمایش درآمده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=13558

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان