مقام و منزلت حضرت اباالفضل(ع) در قیامت

به نقل از مجله اینترنتی شبره :

ابوحمزه ثمالی روایت می کند: امام زین العابدین علیه السّلام نگاهی به عبید اللّه فرزند عباس بن على بن ابى طالب کرد و شروع به گریه کرد و فرمود: هیچ روزى براى پیامبر خدا ـ صلّى اللّه علیه و آله ـ از جنگ احد سخت ‏تر نبود، زیرا حضرت حمزه بن عبد المطلب که شیر خدا و رسول بود، در آن روز شهید شد. بعد از جنگ احد جنگ موته بود که براى پیامبر خدا سخت بود، زیرا پسر عموى آن حضرت یعنى جعفر بن ابى طالب در آن روز شهید شد.
سپس امام زین العابدین فرمود: هیچ روزى مثل روز عاشوراى امام حسین نبود. زیرا تعداد سى هزار نفر که گمان مى ‏کردند از این امت بودند، اطراف آن امام را گرفتند و هر کدام از آنان می خواستند با ریختن خون امام حسین به خدا تقرب بجویند. امام حسین وجود خدا را به ایشان یاد آوری می کرد ولى نمى ‏پذیرفتند، تا اینکه سرانجام آن حضرت را ظالمانه و از سر کینه و دشمنى شهید نمودند.
آن گاه امام سجاد علیه السّلام فرمود: خدا حضرت عباس را رحمت کند، زیرا امام حسین را بر خود مقدم داشت و جان خود را فداى آن حضرت نمود تا اینکه دست هایش قطع شد. خداوند عز و جل در عوض دست هاى عباس دو بال به وى عطا کرد تا به وسیله آن ها در بهشت با ملائکه پرواز نماید، همچنان که این نعمت را به جعفر بن ابى طالب عطا کرد. حضرت عباس علیه السّلام نزد خداوند مقام و منزلتى دارد که فرداى قیامت همه شهدا بر آن غبطه می خورند. (امالی صدوق، مجلس ۷۰ شماره ۱۰)

 

 

منبع: مشرق نیوز

 

 

*اعمال روز نهم محرم، تاسوعا

*حدیث روز – سخن امام رضا(ع) درباره آغاز ماه محرم

*آداب و رسوم نذری دادن در ماه محرم

 

 

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=32475

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان