مشاوره درمان سوختگی ناحیه پوشاک نوزادان

به نقل از مجله مهتاطب:

بیمار
خانمی همراه با نوزاد ۶ ماه به داروخانه مراجعه نمودند نگرانی و استرس در چهره اش نمایان بود از من سوال کردند خانم دکتر ناحیه پوشاک دخترم به شدت قرمز شده و التهاب دارد و جوش های ریز زده از کرم های مختلفی برای درمان سوختگی پای کودکم استفاده کردم، کرم پای فیروز، کالاندولا، کرم سوختگی پای کودک ایروکس ولی تاثیری نداشت برای رفع التهاب و سوختگی پای کودکم از چه کرمی استفاده کنم ؟

داروساز
چند وقت است که ناحیه پوشاک کودکتان التهاب دارد و دچار سوختگی شده ؟

بیمار
حدودا ۳ هفته می باشد .

داروساز
آیا نوع پوشاک کودکتان را تعویض کرده اید ؟ چرا که گاهی بخشی از سوختگی ها ناشی از حساسیت به جنس و نوع پوشاک می باشد .

بیمار
بله من از ابتدا از مای بی بی استفاده میکردم اما بعد از این التهاب و سوختگی از مولفیکس استفاده میکنم ولی هیچ تغییری نکرد .
علت سوختگی و التهاب پای کودکم چیست و چه کاری باید انجام بدهم تا این سوزش و التهاب درمان شود چون کودکم خیلی بی قراری میکند ؟

داروساز
یکی از شایع ترین دردسرهای دوران نوزادی برای والدین سوختگی پای نوزاد می باشد که غالبا با بی تابی و بی قراری نوزاد همراه است و در صورت عدم درمان در زمان مناسب موجب بروز ناراحتی ها و بیماری های عفونی و قارچی پوست نوزاد می شود .

یکی از مفیدترین و ساده ترین روش ها برای کنترل و درمان سوختگی پوشک نوزاد آن است که او را زود به زود عوض کنیم و بهتر است بعد از هر بار تعویض پوشاک کودک برای مدتی او را باز نگه داریم تا در مجاورت هوا قرار گیرد و از کرم های سوختگی مناسب پای کودک بعد از تعویض پوشاک و شستشو پای کودک استفاده نمایید روغن ها و کرم های مختلفی برای پیشگیری و درمان سوختگی ناحیه پوشاک نوزاد وجود دارد کرم هایی که با کمک آن ها می توانید مقاومت پوست ناحیه پوشاک را در برابر سوختگی افزایش دهیم .

پیشنها من برای شما استفاده از کرم هیدروکورتیزون و کلوتریمازول همراه با زینک اکساید

می باشد روزی ۲ بار بعد از شستشو پای کودکتان این کرم ها را با هم ترکیب نموده و روی سوختگی پای کودکتان بمالید به مدت یک هفته و از کرم سوختگی پای موستلا، کرم محافظ پای کودک کیووی یا کرم زینک اکساید و روغن کبد ماهی آردن برای دفعات بعد در روز که پوشاک نوزادتان را تعویض می کنید استفاده نمایید .

بیشتر بخوانید: نحوه مصرف قرص زینک

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=21892

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان