مرکز دیالیز مهریماه منادی (سربندر-بندرامام خمینی)

خیر کیست؟

خیر کسی است که به دیگران کمک کرده و به تحقق اهداف انسانی و انسان دوستانه کمک کرده باشد. خیر به عنوان کسی شناخته می شود که به تحقق اهداف انسانی و اجتماعی کمک می کند و به توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی افراد و جامعه کمک می کند. این افراد و گروه ها با اعمال خیر و اجرای پروژه ها و برنامه های اجتماعی موجب تغییرات مثبت در جامعه می شوند. کار خیر به فعالیت ها و اعمالی اشاره دارد که به نفع جامعه و افراد آن انجام می شود و می تواند به بهبود شرایط اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی و فرهنگی منجر شود. با این تعریف هر فردی که کار خیر انجام دهد و در هر کدام از این حوزه ها فعالیت داشته باشد را خیر می نامند. اغلب خیرین کمک های خود را از طریق خیریه و به صورت مخفیانه انجام می دهند.

موارد زیر نمونه هایی از کمک خیرین به نیازمندان است:

  • ارائه کمک های مالی و موادی به فقرا، یتیمان و افراد نیازمند به منظور تأمین نیازهای اساسی شامل غذا، مسکن، پوشاک و امور بهداشتی.
  • ایجاد فرصت های شغلی، تشویق کسب و کارهای کوچک و متوسط و حمایت از کشاورزی و تولیدات محلی جهت افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی.
  • ایجاد مراکز آموزشی، کتابخانه ها، دوره های آموزشی و پشتیبانی از تحصیلات کودکان و جوانان.
  • ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، برگزاری کمپین های بهداشتی و پیشگیری از بیماری ها.
  • انجام فعالیت های مرتبط با حفاظت از محیط زیست، کاهش آلودگی و توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر.
  • حمایت از هنرمندان، برگزاری نمایشگاه ها و فرهنگسراها و حفظ میراث فرهنگی و تاریخی.
  • پشتیبانی از کودکان و نوجوانان کار برای دستیابی به آموزش، بهبود شرایط زندگی و توسعه توانمندی های شخصی.
  • ارائه منابع مالی برای تحقیقات علمی، توسعه فناوری و پروژه های نوآورانه.
  • پشتیبانی از افراد و خانواده های آسیب دیده نظیر معتادان، بی خانمانان و افراد دارای مشکلات روانی.
  • برگزاری کمپین ها و برنامه هایی برای ارتقاء ارزش های اخلاقی در جامعه.

 

نقش خیرین و تاثیرات کار خیر در جامعه

کار خیر در جامعه و کشور ما از فرهنگی دیرینه برخوردار است و با جان مردمان ما عجین شده است. ادیان الهی همواره بر دستگیری و خیررسانی به افراد آسیب پذیر و آسیب دیده تاکید فراوان داشته اند و کار خیر را سبب رستگاری، سلامت روحی و زدودن گناهان برشمرده اند. طبق این تعاریف، نیکوکاری و دستگیری از همنوع، از فضایل اخلاقی قلمداد می شود که به رشد و تکامل معنوی فردی می انجامد.

خیرین کسانی هستند که به حکم وظیفه دینی و اخلاقی یعنی بر اساس تعالیم و آموزه های دینی، یا بر اساس اصول و اخلاق انسان گرایانه و بشردوستانه، نسبت به مشکلات سایر همنوعان خود واکنش نشان داده و سعی دارند در رفع مشکلات آن ها اعم از مشکلات مالی، درمانی، آموزشی بکوشند و از سختی افراد یا اقشار آسیب دیده بکاهند.

فارغ از نیت خیرین که یا بر اساس اصول اخلاق انسانی و بشردوستی یا اصول دینی شکل گرفته باشد، خیرین هدف مشترکی را دنبال می کنند و نتیجه کار آنها، تاثیرات مثبت و سازنده ای برای فرد و جامعه در پی دارد که نمی توان از آن ها غفلت ورزید.

 

 

آیا افراد خیر بی دغدغه یا سرمایه دارند ؟؟؟

نباید چنین تصور شود که افراد خیر کسانی هستند که هیچ گونه مشکل و دغدغه شخصی نداشته یا این که سرمایه های کلانی در اختیار دارند و در اوج بی نیازی و رفاه به سایرین کمک می کنند. بلکه کاملا برعکس، خیرین کسانی هستند که در کنار زندگی شخصی، چالش ها، مشکلات و نیازهای شان، نسبت به چالش ها و مشکلات سایر افراد جامعه بی تفاوت نبوده و با گذشت و فداکاری سعی دارند به هر نحو ممکن از مشکلات همنوعان خود بکاهند و شرایطی را فراهم آورند که همه افراد جامعه با برخورداری از برابری اجتماعی و بدون محرومیت زندگی کنند.

 

 

شبکه بهداشت ماهشهر

شبکه بهداشت ماهشهر در محله دانشگاه بندر ماهشهر و در بلوار دانشجو،بلوار آزادی واقع شده است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی مانند ترمینال ناحیه ماهشهر و دکوراسیون کمری و دانشگاه صنعتی امیر کبیر و رستوران و تالار پذیرایی دا و دادگستری بندر ماهشهر قرار گرفته است.

 

سری بزنیم به سر بندر ( بندر امام خمینی )

مشکلات اساسی خوزستان را  باید در سه بخش آب و فاضلاب ، اشتغال و فقر بیان کرد  و از اینکه این استان با این همه ظرفیت ها ، امکانات ، پتروشیمی ها و ۲۲ میلیارد متر مکعب آب سدهای استان همچنان با این مشکلات حاد دست و پنجه نرم می‌کند

زیرساخت های شهر بندر امام خمینی(ره) متناسب با بارش‌های سنگین نیست و برای رسیدن به نقطه مطلوب به گونه‌ای که مردم دچار مشکل آبگرفتگی نشوند فاصله زیادی داریم.

بخشی از مشکلات آبگرفتگی در مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر ظهور و بروز پیدا کرد که باید فکر اساسی برای جا به جایی سکونتگاه های غیررسمی بشود.

جمع آوری آب‌های سطحی و کشش نداشتن شبکه فاضلاب برای خروج بیش از چهارمیلیون متر مکعب آب باران را از دلایل اصلی آبگرفتگی اخیر این شهر بیان کرد.

حدود ۴ سال پیش نیز مردم بندر امام خاطره‌ی تلخ مواجهه با سیلاب را تجربه کرده‌ بودند. سیلابی که به دلیل عدم وجود سیستم دفع آب‌های سطحی، راه به سمتِ خانه و کاشانه‌شان گشود و خرابی‌های زیادی را به بار آورد.

در عین حال بر اثر بارش‌های چند روز اخیر بیمارستان راه زینب(س) بندر امام خمینی(ره) دچار آب‌گرفتگی شدید شد که این مسئله مشکلات زیادی را برای بیماران و مراجعه‌کنندگان به این مرکز درمانی ایجاد کرد.

سالهاست شهد بندر امام خمینی (ره) تنها شهر کشور به نام بنیانگدار انقلاب اسلامی و بزرگترین بندر خاورمیانه از نظر وسعت که در حال حاضر دو مدیر کل را دارد و نیز اینکه بیش از ۹۰ هزارنفر جمعیت را در خود جا داده است از بیشتر موارد چه امنیت و چه بهداشت و دیگر موضوعات رنج می برد . پرونده شهرستان شدن بندر امام خمینی ره در دولت قبل هم مطرح و مصوب و لکن مسکوت ماند

خواهش ما این است که از مسئولان این شهر و این استان می‌خواهم به طور جدی به این شهر رسیدگی کنند و مشکلات آن را حل کنند

 

بندر امام به عنوان دروازه اقتصاد و صنعت کشور نیازمند حمایت مسئولان شهرستان و استان است و انتظار می رود که همه جانبه مورد حمایت قرار گیرد چرا که نقش مهمی در چرخه اقتصاد کشور دارد.

 

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی در اوایل دهمین دهه از آغاز فعالیتش، اکنون به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های حمل و نقل منطقه‌ای به ایفای نقش می‌پردازد. این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق اراضی مجاور، هم اکنون با بالغ بر ۱۱ هزار هکتار مساحت، بزرگ ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهد. این منطقه شامل ۴۰ اسکله فعال باعث شده بزرگ‌ترین بندر فعال ایران باشد و سالانه ۳۰ میلیون تن کالا را پذیرش می‌کند . این بندر پس‌ از بندر شهید رجایی بزرگترین بندر تجاری ایران است که آزادراه ۵ و راه‌آهن سراسری آن را به تهران پیوند می‌دهند

 

مرکز دیالیز مهریماه منادی بندرامام خمینی

با این همه مشکلات اساسی بندر امام باز هم باید یاد کنیم از عزیزانی که بدون هیچ نیت قلبی همه جوره پای شهرشون  ایستادن و با وجود این همه مشکلات و سختی ها و با اراده قلبی مرکز دیالیز رایگان بنا کردن و سالهاست بی منت مشغول سرویس دادن به عزیزان دیالیزی هستن

باید یاد کنیم از یکی از بزرگ مرد بندر امام  جناب رضا منادی  هنرمند بزرگ کشورمان که بدون هیچ چشم داشتی از صفر تا ۱۰۰ این مرکز را احداث کرد و در اختیار عموم و بندر امام قرار داد  .

نام یه سری آدمها را باید با طلا نوشت چون در سکوت و فقط برای دلشون و دلسوزانه کار خیری را انجام دادن و مرکز دیالیز مهریماه را احداث کردن .

ایران ما مثل رضا منادی زیاد داره و باید بهشون افتخار کرد .

مرکز دیالیز مهریماه در سال ۱۳۹۲ توسط  هنرمند و خیر دوست داشتنی  رضا منادی  احداث شد .

 

جا داره از تمام پرسنل و عزیزان مرکز دیالیز مهریماه و جناب رضا منادی تشکر ویژه کرد .

 

گروه مردمی خیرین بندر با مدیریت رضا منادی احداث مرکز فوریتهای پزشکی ۱۱۵ بندر امام در سال ۱۳۹۴ ساخته و  افتتاح شد .

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=10776

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان