طرز تهیه کیک بیسکوییتی

به نقل از مجله اینترنتی شبره :

مواد لازم

  • ۱بسته متوسط بیسکوئیت ساده
  • ۱بسته متوسط بیسکوئیت کاکائویی
  • ۱بسته کوچک خامه ساده
  • ۱بسته کوچک خامه شکلاتی
  • ۴قاشق غذاخوری فندق خرد شده
  • مقداری پودر کاکائو یا قهوه فوری
  • توت فرنگی به میزان لازم

طرز تهیه

کف یک ظرف پیرکس مستطیل را با بیسکوئیت‌های ساده بپوشانید. روی آنها یک لایه خامه شکلاتی بمالید و مقداری فندق خردشده بپاشید. برای درست کردن لایه بعدی، بیسکوئیت‌های کاکائویی را بچینید. روی آنها خامه ساده و سپس پودر کاکائو یا قهوه فوری بریزید. لایه‌های بعدی را هم به همین ترتیب بچینید تا مواداولیه‌تان تمام شود. روی ظرف را با سلفون بپوشانید و آن را به‌مدت ۲تا ۳ساعت داخل یخچال بگذارید. سپس برش‌های کوچک و مربعی به خوراکی‌تان بدهید و آن را مانند کیک داخل پیش‌دستی سرو کنید. روی این کیک‌های ساده را می‌توانید با تکه‌های توت‌فرنگی تزیین کنید.

یک فوت آشپزی

توت‌فرنگی‌ها می‌توانند آغشته به شربت توت‌فرنگی یا پودر نارگیل باشند تا هم ظاهر میان وعده شما را زیباتر کنند و هم خودشان خوشمزه‌تر بشوند. برای ایجاد چسبندگی بیشتر بین مواد موجود در این کیک هم می‌توانید بیسکوئیت‌ها را قبل از چیدن، ۱ثانیه داخل شیر بزنید و دربیاورید.

همراهان

چای ساده یا قهوه با شیر و بدون شکر و شکلات، بهترین همراهان این کیک شیرین و خوشمزه هستند.

ارزش تغذیه‌ای

کیک بیسکوئیتی، ساده اما پرکالری است. به‌همین دلیل هم خوردن ۲ یا ۳ بار آن به‌عنوان میان‌وعده در طول هفته به افراد لاغر یا بچه‌های لاغر و بدغذا توصیه می‌شود. شما می‌توانید برای افزایش ارزش تغذیه‌ای و کالری این کیک برای افراد ورزشکار یا بچه‌های لاغر، آن را با شیر سرو کنید. فندق موجود در این کیک، جزو مغزها و دارای ویتامین‌ها، املاح و آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی مانند کلسیم، پتاسیم و ویتامین B است و می‌تواند به رفع اضطراب کمک زیادی کند.

 

منبع: برترین ها

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=31277

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان