طرز تهیه خامه فرم گرفته خانگی با خامه صبحانه (مخصوص کیک و شیرینی)

به نقل از مجله اینترنتی شبره :

خامه ای مناسب فرم دادن کیک است که دارای حداقل ۳۰ درصد چربی و بیشتر باشد ، این نوع خامه در جهان به وپینگ کرم معروف میباشد ، این خامه به راحتی با همزن فرم گرفته و منسجم و سفت میشود.

بدلیل مشکل در دسترسی به این نوع خامه میتوانید از خامه های قنادی که بصورت کیلویی در فروشگاه های لوازم قنادی به فروش میرسند استفاده کنید. اما اگر تنها خامه صبحانه در اختیار دارید در این بخش میاموزید که چگونه به ان فرم دهید.

مواد لازم

خامه صورتی صبحانه (۳۰درصد چربی)      ۲ بسته

شکر                                               ۱۰۰ گرم

اسانس وانیل                                    ۲ قطره

  • میزان شکر کاملا سلیقه ای است و بسته به ذائقه خودتان می توانید کم یا زیاد کنید.

 

طرز تهیه خامه فرم گرفته

توجه کنید که برای تهیه این خامه باید حتما و حتما محیط کار سرد باشد اگر در تابستان خامه را تهیه می کنید باید زیر باد خیلی خنک کولر و در زمستان در محیط بیرون باشد.

ابتدا ظرف شیشه ای و پره های همزن را داخل فریزر قرار دهید تا کاملا خنک شود. خامه را باز کرده آب اضافی آن را خالی کنید و داخل ظرف خنک شده بریزید. شکر را اضافه کنید و با چنگال مخلوط کنید. (حدود ۱۰ ثانیه کافی است تا شکر و خامه مخلوط شوند)

کاسه حاوی خامه را به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر قرار دهید تا مقداری از خامه یخ بزند. از فریز خارج کنید با چنگال به سمت داخل آن را هم بزنید.

دوباره ظرف خامه را در فریزر قرار دهید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس مراحل بالا را دوباره تکرار کنید. ممکن است با توجه به دمای هوا و نوع خامه، فقط یک بار به قرار گرفتن در فریزر نیاز داشته باشد و گاهی باید تا ۴ بار مراحل بالا تکرار شود.

به هر حال زمانی خامه آماده است که به این شکل دربیاید.

در این مرحله ابتدا خامه را با چنگال کمی هم بزنید. سپس با همزن برقی و با دور تند شروع به هم زدن خامه کنید. در ابتدای هم زدن خامه کاملا شل میشود ، همچنان با همزن بزنید ( ۵ – ۱۰ دقیقه زمان میبرد ) تا خامه یکدست شود، خامه را تا جایی بزنید که اثر پره های همزن روی خامه باقی بماند و با برگرداندن کاسه خامه نریزد.

پس از اماده شدن خامه میتوانید ۲ قطره وانیل یا از اسانس مورد علاقه تان را به خامه اضافه کنید و برای تزئین کیک و … استفاده نمائید.

 

خامه اضافه را میتوانید درون فریزر در ظرف در بسته نگهداری کنید و برای استفاده مجدد فقط باید با همزن چند دقیقه خامه را بزنید تا مجدد فرم بگیرد.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=29382

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان