ضعف سینمای بومی و استانی/۱۰۰۰ سالن سینما تحویل می شود

ساری- رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی گفت: طی دوره های گذشته توجه چندانی به تقویت زیرساخت های سینمای بومی‌و استانی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خزایی عصر چهارشنبه در نشست با هنرمندان مازندران با اشاره به اینکه اگر سیاستگذاری‌ها به سمت سینماهای بومی و استانی می‌رفت اکنون شاهد بازدهی اقتصادی خوبی بودیم، از مازندران به عنوان سرزمین بزرگ در عرصه سینما یاد کرد.

وی با بیان اینکه خانواده سینما از طیف‌های مختلفی تشکیل شده است، گفت: برخی از این طیف‌ها تاکنون دیده نشده‌اند زیرا در پی تمرکز در تهران بودیم.

خزایی با عنوان اینکه زیرساخت‌های سینما در استان‌ها خوب نیست، گفت در مازندران نیز در یکی از شهرها ۵ سالن سینما داشتیم و برخی تعطیل شده است.

وی شماره سالن‌های سینمایی را در زمان شروع فعالیت خود در این سازمان ۵۷۰ سالن ذکر کرد و گفت: این میزان طی دو سال اخیر افزایش یافته است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه با وجود سینماگران و هنرمندان برجسته باید بیش از هزار سالن سینما در کشور داشته باشیم، گفت: همچنین میزان تولید آثار فیلم‌های کوتاه به بیش از ۵۰۰۰ اثر در سال است.

وی شماره سینماهای فعال در استان مازندران را ۲۴ سالن بیان کرد و گفت: با این حال ۱۳ شهر استان سینما ندارند و اگر پیمانکار خصوصی داشته باشیم کمک می‌کنیم تا مجتمع‌های فرهنگی هنری به سالن‌های سینما تبدیل شود.

معاون وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی با بیان اینکه تا پایان شهریور ۱۴۰۴ بیش از هزار سالن سینما در کشور تحویل داده می‌شود، گفت: طی دو سال بیش از ۲۰۰ سالن سینما افتتاح شده است.

وی تخصیص اعتبار برای ساخت سینما در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را از جمله اولویت‌ها و برنامه‌ها بیان کرد و گفت: در حوزه امکانات سینما نیز دو سال گذشته هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای تجهیزات سینمای جوان اختصاص پیدا کرد.

خزایی با اشاره به فعالیت تشکل‌های صنفی گفت: منتظر تصویب آئین نامه‌های این تشکل‌ها در استان‌ها هستیم و برای تقویت آنها باید برنامه‌ریزی و حمایت شود.

وی با اظهار اینکه ۷۰ درصد بودجه در سینمای جوان در استان‌ها اختصاص می‌یابد، گفت: ۳۰ درصد اعتبارات مرکز گسترش سینمای تجربی نیز برای استان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی یکی از ضعف‌های استان‌ها را در حوزه سینما تهیه کننده بیان کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=13489

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان