شهید سلیمانی با ایجاد محور مقاومت تهدیدهای استکبار را خنثی کرد

ری- وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با ایجاد محور مقاومت تهدیدهای استکبار را خنثی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدصولت مرتضوی، ظهر سه شنبه در مراسم اجتماع بزرگ «کارگران در مسیر حاج قاسم» که در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جز شخصیت‌های تراز انقلاب اسلامی و در زمره بسترسازان ظهور حضرت مهدی (عج) بود، حاج قاسم شخصیتی متواضع، متدین، پرکار، فرهنگساز، انسان‌پرور و بنا به تعبیر رهبر انقلاب مکتب‌ساز و صاحب مکتب بود.

وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی با اشاره به زندگی سبک زندگی حاج قاسم سلیمانی افزود: اگر گذشته حاج قاسم را با مرور بر خاطراتش تورق کنیم به نیکی می‌بینیم روستازاده‌ای متدین و از خانواده‌ای بزرگ در دامن مادری پرهیزکار و پدری بزرگوار متولد شد. او در نوجوانی برای اینکه خانواده را از زیر فشار فقر خارج کند در سن ۱۲ سالگی عازم میدان کار کارگری شد. اگر بخواهیم مصادیقی از کارگر معرفی کنیم یکی از بارزترین مصادیق ایشان است، شهید سلیمانی از برجسته‌ترین الگوها برای جامعه کار و مجاهدت شبانه‌روزی برای کشور و انقلاب بود. حاج قاسم بیرق‌دار تمامی فضائل انقلاب بود، حاج قاسم پاسدار فضائل انقلاب بود.

وی گفت: شهید سلیمانی با شروع جنگ مسائل زندگی خود را تعطیل و به عنوان پاسداری با غیرت در عرصه مختلف حضور پیدا کرد که لاوه بر تربیت نیروی انسان از جهاد در راه خدا لحظه‌ای دریغ نکرد.

وزیر کار با بیان اینکه حاج قاسم باور داشت که باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد، گفت: شهید سلیمانی اساساً مرد فرصت ساز بود و هر تهدیدی را تبدیل به فرصت می‌کرد، در بازه‌ای رئیس جمهور آمریکا صراحتاً گفت آمریکا ۷ تریلیون دلار در عراق سرمایه گذاری کرد اما پیروز کارگزار عراق محور مقاومت و جهاد اسلامی و مردم بزرگ عراق بودند. حاج قاسم با حضور در میدان هژمونی و اقتدار استکبار جهانی را شکست و اکنون می‌بینیم دولت مردان آمریکا در آمریکا هم امنیت ندارند.

مرتضوی افزود: استکبار جهانی تفرقه را به عنوان راهبرد در بین جهان اسلام طراحی و عملیاتی کرد و عاملی به عنوان داعش را ایجاد کرد، تا در جهان اسلام قطب بندی کند، اما حاج قاسم با ایجاد محور مقاومت این تهدید دشمن ساخته زا از بین برد و فرصت بزرگی مانند جهاد اسلامی و حماس و فاطمیون و زینبیون شکل گرفت و اکنون خواب آشفته دشمنان اسلام را آشفته‌تر می‌کند.

این عضو کابینه با بیان اینکه حاج قاسم هیچوقت صرفاً در مقام یک شخصیت اسلامی در جفرافیای نظامی جهان رخ ننمود، افزود: حاج قاسم یک شخصیت جامع و اثرگذاری بود که در عرصه فرهنگ تمدن ساز، در عرصه سیاسی بعنوان یک دیپلمات عاقل، متدین سیاست وز بود و هم انگاهی که دولت‌ها در اداره کشور دست مدد می‌خواستند اولین دستی که به سمت دولتمردان حرکت می‌کرد دست حاج قاسم بود.

وی سپس با اشاره به تاریخ ایجاد رژیم اشغالگر قدس ادامه داد: این حکومت نامشروع استکبار ساخته در تقریباً پنج شش دهه قبل در جغرافیای جهان با غصب اراضی مقدس بروز و ظهور کرد، استکبار جهانی تمام امکانات را به او داد و در تاریخ نقل است جنگی تحت جنگ اعراب راه انداختند و میدانید که پنج شش روز دوام نیاوردند اما تفکر جهاد اسلامی و حماس قهرمان و حزب الله و انصالله و فاطمیون چه کار کرده است.

وزیر کار افزود: اکنون سکوت مرگ باری بر شورای امنیت سازمان ملل و بر برخی دولتمردان کشورهای اسلامی حاکم شده است، چگونه می‌توانند در آینده سر خود را بلند کنند و برای فرزندان خویش از این دوران خاطره بگویند، امروز قلب‌های عالم می‌سوزد و دل‌ها پریشان و عزم‌ها مستحکم است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://rahnamanews.com//?p=13321

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

سر تیتر اخبار

تبلیغات

تبلیغات

اخبار ایران و جهان